۱۳۹۹/۰۱/۰۵
۱۲:۳۶ ب٫ظ

این روزها بسیاری از اندیشمندان، سیاست مداران، هنرمندان جهان عرب و به ویژه لبنان و به دور از هرگونه گرایش‌های سیاسی، مذهبی و طایفه ای، با راه اندازی کمپین های مختلف و متعدد همچون «شما می توانید»و یا «انتم قادرون» همبستگی و همدردی خود را با ملت شریف ایران اعلام نموده اند.

ابراز همدردی و اعلام همبستگی گسترده لبنانی‌ها با ایران

به گزارش الأمه:

در همین راستا امیل لحود رئیس جمهور اسبق لبنان در بیانیه ای که به همین منظور صادر کرد، نوشت: رفتاری که دونالد ترامپ در خلال برخورد خود با ایران در ممانعت از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی می‌کند، به دور از هرگونه حس بشر دوستانه بوده و باعث افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان ناشی از این ویروس می شود. وی در ادامه ضمن تسلیت به ملت ایران به دلیل این مصیبت دردناک، نوشت: به ترامپ می گوئیم که در حال حاضر زمانِ سیاست بازی نیست، بلکه زمان همبستگی عمومی است و آن چه که در ایران می گذرد همانند دیگر کشورها و حتی همانند آن چه در آمریکا می گذرد، می باشد. آن هم در زمانی که ساکنان کاخ سفید در حال افزایش تعداد امتیازهای خود آن هم نه دلارها و رأی هایی که جمع می شود، بلکه افزایش آمار تلفاتی است که عاملش خود اوست و دستگاه شماره اندازش در حال ثبت آن است.

همچنین برخی از هنرمندان و نویسندگان عرب، روزنامه ها و پایگاه‌های خبری لبنان با انتشار نامه و متن هایی همبستگی خود را با ملت ایران جهت لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا نسبت به ارسال داروها و تجهیزات پزشکی اعلام کردند.

از جمله روزنامه «البناء» چاپ بیروت، بیش از دو سوم صفحه با عنوان«هنر ایرانی در مقابله با تروریسم کرونای آمریکایی»به یاری کاریکاتورهای هنرمندان ایرانی با موضوع تحریم های ظالمانه ایران اختصاص داد.

همچنین روزنامه «الاخبار»با اختصاص دادن یک صفحه کامل خود با عنوان:هنرمندان در رویارویی با طغیانگری آمریکا، ایران تنها نیست.و با انتشار کاریکاتورهایی با همین موضوع در صفحه آخر روزنامه خود، همبستگی خود را با ملت ایران بر ضد تحریم های ناجوانمردانه آمریکا اعلام نمود.

رسانه‌های لبنان همچنین اقدام به انتشار نامه رئیس جمهور ایران دکتر حسن روحانی به ملت آمریکا و نیز بخشی از سخنان نوروزی مقام معظم رهبری نمودند.

برخی از فرهیختگان و شخصیت های فرهنگی و هنرمندان، حقوقدانان، فعالان سیاسی و ادیبان و شعرای جهان عرب از کشورهای: فلسطین، لبنان، عراق، بحرین، الجزایر، تونس و مصر و نیز کشورهای دیگری مانند : انگلیس، اسپانیا، آلمان، نیکاراگوئه،هلند و فرانسه همبستگی خود را با ملت ایران در مبارزه با این ویروس و لغو تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام نمودند.

همچنین عموم مردم لبنان در اماکن مختلف لبنان واز طیف های مختلف از مسیحی گرفته تا مسلمان، با ارسال پیام های جداگانه و مقاطع ویدیوئی در شبکه های اجتماعی،و ضمن تبریک سال نو و عید نوروز به زبان فارسی، همدردی و همبستگی خود را با ملت ایران اعلام نموده و تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه کشورمان را محکوم کردند و برای ملت ایران آرزوی سربلندی و موفقیت نمودند.کارهای گرافیکی، تراکت ها و پوسترهای پر معنا و رنگارنگ، انتشار یافته و در فضای مجازی بسیار قابل توجه و کم سابقه است.