۱۳۹۸/۱۱/۲۰
۹:۰۹ ق٫ظ

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی با تمجید از توانمندی و روحیه بالای مردم ایران برای کسب موفقیت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت که کشورش برای تولیدات مشترک سینمایی با کشور دوست و همسایه ایران تمایل دارد.

ابزار تمایل پاکستان برای تولیدات مشترک سینمایی با ایران

به گزارش الأمه:

خانم «فردوس عاشق اعوان» روز جمعه به عنوان مهمان ویژه در مراسم معرفی دستاورد چهل ساله سینمای ایران به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که در شهر "اسلام آباد" برگزار شد، افزود: مردم ایران ثابت کرده اند که هرگز در برابر هیچ کشوری تسلیم نشده و تنها تسلیم امر رهبری و وفادار به آرمان های کشور خود هستند.

وی با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تنها به عنوان دو کشور دوست و برادر محدود نیست بلکه همراه با مرزهای زمینی که دو کشور را به یکدیگر متصل می کند، مناسبات دیرینه و تاریخی بین مردم دو کشور نیز میراث مهمی برای تهران و اسلام اباد محسوب می شود.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه دولت عمران خان نخست وزیر این کشور مصمم به تقویت ظرفیت های فرهنگی و حمایت از توسعه حوزه سینما و تلویزیون است، از گسترش همکاری های فرهنگی از جمله سینما و تولید مشترک فیلم میان پاکستان و ایران استقبال کرد.

پاکستان برای تولیدات مشترک سینمایی با ایران " href="https://img9.irna.ir/d/r2/2020/02/07/3/156947117.jpg" data-fancybox="gallery">

دعوت از فیلم سازان ایرانی برای همکاری

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی از حوزه سینمای ایران و فیلم سازان این کشور دعوت کرد تا با مشارکت با همتایان پاکستانی اقدام به تولید فیلم مشترک براساس ارزش های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی کنند.

وی افزود: فیلم های ایرانی در بسیاری از جشنواره های مهم بین المللی حضور یافته و برنده های جوایز می شوند، ما در پاکستان به ویژه فیلم سازان این کشور خواستار تبادل تجربیات با طرف ایرانی هستیم.

عاشق اعوان افزود: فیلم های ایرانی با فرهنگ و ارزش های این کشور ارتباط تنگاتنگی دارد و این می تواند یکی از دلایلی باشد که فیلم سازان پاکستانی بخواهند چیزهای مفید و سازنده ای از همتایان ایرانی خود بیاموزند.

وی افزود: وزارت اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان برای هرگونه همکاری و مشارکت با طرف ایرانی آماده است و قرار شده یک نماینده از این وزارتخانه و یک نماینده در سفارت ایران در اسلام آباد به صورت مستمر این ایده را پیگیری کنند.

خانم فردوس عاشق اعوان گفت که وی در زمان دولت های پیشین پاکستان تاکنون ۱۷ مرتبه به ایران سفر داشته و نزدیک شاهد پیشرفت و دستاوردهای بزرگ مردم این کشور به ویژه جامعه زنان در حوزه های مختلف بوده است.

وی از رویکرد جانبدارانه برخی از کشورهای علیه ایران و تلاش ها برای منفی جلوه دادن چهره ایران در سطح جهانی انتقاد کرد و افزود: ایرانیان مردم وفاداری هستند که هرگز مقابل هیچ کشوری تسلیم نشده و ما نظیر این ملت را هیچ جای جهان نداریم.

فردوس اعوان گفت: زبان فارسی، فرهنگ و تمدن غنی ایرانیان دارای ریشه های عمیق در شبه قاره و حتی در زبان اردو در پاکستان است و برگزاری این قبیل برنامه ها، باعث به تقویت روابط میان جامعه دو کشور کمک فراوانی می کند.

 

منبع: ایرنا