۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۷:۰۶ ب٫ظ

اولین دوره از جشنواره «سازمان همکاری اسلامی» عصر روز پنجشنبه در شهر قاهره فعالیت‌های خود را تحت عنوان «امتی واحد با فرهنگ‌های متعدد… فلسطین در قلب آن» آغاز کرد. این جشنواره پس از پنج روز، با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن سور قاهره به کار خود پایان داد.

ابوظبی میزبان دومین جشنواره «همکاری اسلامی»

به گزارش الأمه:

در این جشنواره، تئاترهای نمایشی از هنر میراث فرهنگی و تمدنی ۲۰ کشور شرکت کننده به نمایش گذاشته شد.

این جشنواره، تنوع و تکثر امت اسلامی را یکی از ویژگی‌های اساسی این امت دانست. امتی که در سراسر چهار قاره امتداد دارد و شامل ۵۷ کشور جهان را در بر می‌گیرد.

در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار شد که مردم مصر با تنوع تمدن فرهنگی ۲۰ کشور، مانند آثار باستانی و میراث فرهنگی و گردشگری آشنا شدند، همچنین شرکت کنندگان نیز با مهترین آثار تاریخی و گردشگری مصر آشنایی پیدا کردند.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در این باره تأکید کرد؛ «این جشنواره، حلقه ارتباط بین مردم جهان اسلام است».

وی گفت: «موفقیت اولین دوره جشنواره همکاری اسلامی بی‌دلیل نیست چراکه دولت و ملت مصر بسیاری از امکانات را برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی، ادبی، شعر و سیاسی در اماکن مختلف در قاهره فراهم کرد… و این کشور نشان داد که میزبان خوبی است و نماینده‌های بیش از ۲۰ کشور را کمک کرد تا برنامه‌های هنری جهان اسلام را به دید عموم بگذارند».

العثیمین اعلام کرد که نسخه دوم این جشنواره در شهر ابوظبی در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. «ما در حال انجام نوعی دیپلماسی مردمی یا نرم برای برقراری ارتباط بین ملت‌ها هستیم».

وی افزود در اجلاس داکا در جمهوری بنگلادش، تعداد کشورهایی که مایل به میزبانی این جشنواره بودند بیش از ۱۰ کشور اسلامی از جمله کشور سعودی، آذربایجان و سیرالئون بود.

 

منبع: شرق الاوسط