۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۵:۲۱ ب٫ظ

همایش جنبش اسلامی تونس موافقت خود را با یکی از لایحه‌های سیاسی این کشور مبنی بر اعتماد کردن و تکیه نمودن بر دولت پارلمانی اعلام نمود. همچنین این جنبش تاکید کرد که با همه شیوه‌های افراطی سیاسی مخالف می‌باشد و خواستار روش‌هایی سیاسی است که پیروی اعتدال و میانه‌روی هستند.

اتحاد اسلام‌گرایان و سیاستمداران در تونس

نهمین کنفرانس جنبش اسلامی تونس امسال در حالی برگزار شد که با سیاست تکیه بر دولت پارلمانی این کشور موافقت کرده است.  

به نقل از سایت روزنامه السفیر دیروز همایش جنبش اسلامی تونس موافقت خود را با یکی از لایحه‌های سیاسی این کشور مبنی بر اعتماد کردن و تکیه نمودن بر دولت پارلمانی اعلام نمود. همچنین این جنبش تاکید کرد که با همه شیوه‌های افراطی سیاسی مخالف می‌باشد و خواستار روش‌های سیاسی است که پیروی اعتدال و میانه‌روی هستند.

در همین راستا «عبداللطیف المکی» رئیس همایش جریان اسلامی تونس و همچنین وزیر بهداشت دولت این کشور درباب برگزار کنندگان همایش جنبش‌ اسلامی این کشور توضیح داد که جنبش مذکور بر روش‌های سیاسی به دور از افراط و تفریط تاکید دارند و خواهان به کار بستن شیوه‌های معتدل سیاسی می‌باشند.

امسال جلسه‌های این همایش در پشت درهای بسته برگزار شد و بر مواضع مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متمرکز بود که طبق برنامه جدید دولت تونس قرار است در آینده به اجرا درآید. موضوع تونسی‌های مقیم خارج نیز از دیگر مسائل مهمی بود که در این جلسات به آن‌ها پرداخته شد.

شایان ذکر است که موضوعات مربوط به عرصه‌های فرهنگ و اقتصاد و همچنین موضوع تونسی‌های مقیم خارج مسائلی بودند که در ضمن فهرست اصلی برنامه کار برگزار کنندگان این همایش نبوده است.

«عبدالحمید الجلاصی» هماهنگ کننده برنامه‌های امسال این همایش در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در توضیح افزوده شدن موضوع تونسی‌های مقیم خارج کشور گفت: گروه تونسی‌های مقیم خارج در شکل‌گیری این جنبش نقش بسزایی داشته است. چرا که رهبران جنبش بیداری در میان آن‌ها پا گرفتند و هچنین این تعداد از تونسی‌ها با حمایت خود از جنبش مذکور باعث رشد و استمرار آن شدند.

وی در ادامه افزود: پس از انقلاب که بار دیگر آرامش به کشور بازگشت و این جنبش توانست دوباره جان تازه‌ای بگیرد، نقش تونسی‌های مقیم خارج در شکل‌های دیگر نمود پیدا کرد. در واقع پس از این دوره تلاش‌های تونسی‌های مهاجر بر مسائلی مانند آزادی بیان و تعاملات این مهاجران با کشورهایی که در آن اقامت دارند، متمرکز شده است.

او همچنین به پروژه اسلامی در دستور کار دولت تونس اشاره کرد و در این خصوص گفت: قرار است یک پروژه اجتماعی به راه بیفتد تا از طریق آن جایگاه اسلام در زندگی روزمره مردم معرفی شود. این پرژه می‌کوشد تا چهره نادرستی را که غرب برای شناساندن اسلام به کار برده است را تغییر بدهد. هدف این پروژه آن است که نشان بدهد اسلام دین خشونت و افراط و تفریط‌ نمی‌باشد.

http://www.assafir.com/Article.aspx?EditionID=2203&ChannelID=52804&ArticleID=1584

 

زمان انتشار : 1391-04-26