۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۲:۳۲ ب٫ظ

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه گفت: عملیات ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب(س) در دمشق تا تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد.

اتمام ساخت مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) تا تابستان 98+تصاویر

به گزارش الأمه:

سیدجواد هاشمی فشارکی معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه در جلسه کنترل پروژه مضیف حرم حضرت زینب (س) گفت: به‌ رغم مشکلات و نارسایی‌های ناشی از جنگ در سوریه؛ با عنایت ائمه اطهار (ع) و همت خیرین و عوامل اجرایی، پروژه ساخت مضیف(مهمانسرا) حرم مطهر حضرت زینب (س) با سرعت و دقت در حال اجرا است.

 

 

وی ادامه داد: عمده مصالح و لوازم ساختمانی مورد نیاز؛ تأمین و در محل ساختمان مضیف نگهداری می‌شود و همزمان چند گروه کاری اعزامی از استان خوزستان به‌ صورت تبرعی در حال فعالیت هستند تا إن‌شاء‌الله بر اساس برنامه زمانبندی شده حداکثر تا اول تیرماه سال ۹۸ کار ساخت مهمانسرای حرم به اتمام برسد.

 

 

در این جلسه حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه این استان مسئولیت اجرای طرح‌های بازسازی در حرم‌های مطهر سوریه را بر عهده دارد، بیان داشت: مردم خوزستان در سال‌های اخیر حمایت‌های بی‌دریغی در زمینه بازسازی و زدودن غبار غربت از حرم مطهر حضرت زینب (س) داشته‌اند.

 

 

وی با بیان اینکه با پشتیبانی مردم خوزستان توانستیم تمام آسیب‌ها و خرابی‌های ناشی از حملات گروه‌های تروریستی و تکفیری به حرم مطهر را بازسازی و مرمت کنیم، ادامه داد: برای پروژه ساخت مضیف، مردم خیر خوزستان هم در زمینه تأمین مصالح مورد نیاز و هم تأمین نیروهای فنی متبرع کمک‌های خوبی داشته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: مضیف حرم مطهر حضرت زینب (س) در چهار طبقه روی زمین و نیم طبقه زیر زمین در حال ساخت است که شامل آشپزخانه، سالن غذاخوری، اتاق اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، بخش اداری و خدماتی است.

 

 

وی با بیان اینکه برکت نذورات خیرین به چرخه اقتصادی کشور بر می‌گردد، گفت: کمک‌های نقدی خیرین صرف خرید مصالح و موارد مورد نیاز از صنایع و کارخانه‌های داخلی می‌شود.

 

منبع: فارس