۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۷:۰۱ ب٫ظ

گروه هنرمندان معترض در برابر ساختمان فرهنگی پادشاه اردن گردآمدند. در این ساختمان فرهنگی «صلاح جرار» برای شرکت در کنفرانس ملی فرهنگ حضور داشت. اما به دلیل حضور گسترده هنرمندان و اعتراض‌های خشمگینانه آن‌ها پس از پایان کنفرانس مذکور موفق به ترک محل نشد. هنرمندان در اطراف خودروی وزیر

ادامه اعتراض هنرمندان اردنی

ده‌ها نفر از فعلان عرصه هنر اردنی اعتراضات خود را علیه وزیر فرهنگ این کشور ادامه می‌دهند.

به نقل از سایت خبری جزیره نت، هفته گذشته کشور اردن بار دیگر شاهد اعتراض هنرمندان خود نسبت به بی‌تفاوتی دولت و مخصوصا وزیر فرهنگ این کشور نسبت به خواسته‌هایشان بود. این قشر از مردم اردن در اعتراضات خود خواستار کنار رفتن «صلاح جرار» وزیر فرهنگ کشورشان از منصب خود شدند.

در همین راستا گروه هنرمندان معترض در برابر ساختمان فرهنگی پادشاه اردن گردآمدند. در این ساختمان فرهنگی «صلاح جرار» برای شرکت در کنفرانس ملی فرهنگ حضور داشت. اما به دلیل حضور گسترده هنرمندان و اعتراض‌های خشمگینانه آن‌ها پس از پایان کنفرانس مذکور موفق به ترک محل نشد. هنرمندان در اطراف خودروی وزیر فرهنگ اجتماع کرده‌ بودند و علیه وی شعار می‌دادند.

جزیره نت همچنین نوشت این اعتراض که دوشنبه هفته پیش روی داد، به خیابان مجاور ساختمان فرهنگی پادشاه اردن نیز کشیده شد و مشکلاتی را برای عبور و مرور خودروها به وجود آورد. معترضان علیه دولت و وزیر فرهنگ شعار می‌دادند و از «جرار» می‌خواستند تا هر چه زودتر از وزارت فرهنگ کناره‌گیری کند.  

رئیس انجمن هنرمندان اردن «حسین الخطیب» پیش از این درباره اعتراضات هنرمندان این کشور گفته بود: اگر دولت به این قشر از مردم اردن توجه نکند و تلاش خود را برای رسیدگی به مسائل و بر طرف کردن مشکلات آن‌ها مبذول نکند، هنرمندان برای دستیابی به خواسته‌های به حقه خود از تمامی کارمندان بخش‌های دولتی و رسمی درخواست کمک خواهند کرد تا سرانجام دولت در راستای خواسته‌های آنان کاری انجام بدهد.

شایان ذکر است که روز یکشنبه گذشته به دلیل مطالب بیان شده در سخنرانی وزیر فرهنگ اردن، درگیری کلامی شدیدی میان وی و رئیس انجمن هنرمندان این کشور به وجود آمده بود. وزیر فرهنگ اردن در سخنرانی خود با بی‌اهمیت جلوه دادن اعتراضات مذکور گفته بود: شکایت و بر سر و روی خویش زدند فایده‌ای دربرندارد. بهتر است به جای این اعتراضات برای رفع مشکلات موجود پیشنهاد ارائه کرد.

«جمیل عواد» یکی از هنرمندان اردنی و از افرادی که درکنفرانس ملی فرهنگ این کشور شرکت داشته است، این کنفرانس را از پیش شکست‌خورده و حتی غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کنفرانس حقایق موجود در اردن را به شکل دروغین و مزورانه نشان می‌دهد. او همچنین بیان داشت که برگزاری چنین کنفرانسی در زمانی که هنرمندان در اعتصاب بسر می‌برند، خود نشان از آن دارد که خواسته‌های این قشر برای دولت و وزیر فرهنگ اردن بی‌اهمیت است.

http://aljazeera.net/news/pages/f77b0f67-8384-47d4-844b-bb4bf8431c83

 

زمان انتشار : 1391-04-17