۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۱۰:۴۰ ب٫ظ

صدها کارمند مشغول به کار در این کتابخانه برای سومین هفته پیاپی به اعتصاب خود ادامه دادند و در این اعتراض خواستار برکناری مدیریت فعلی کتابخانه از منصب خود شدند.

ادامه تعطیلی کتابخانه اسکندریه

پیروزی اولیه در هر انقلابی تنها آغاز مسیری است کاملا جدید که برای به ثمر رسیدن نهایی و حقیقی خود نیازمند ریشه‌کن کردن تمام نشانه‌ها و بازماندگان نظام پیشین است. این مسیری است که مردم مصر با آن دست به گریبان هستند و مردمی که توانستند نظام حسنی مبارک را پس از چندین دهه سرنگون کنند اینک خواهان از بین بردن باقی‌مانده‌های این نظام فاسد هستند. در به نقل از سایت خبری جزیره نت کتابخانه اسکندریه برای سومین هفته پیاپی نیز شاهد تعطیلی بود.

جزیره نت در گزارش مربوط به این کتابخانه نوشت که صدها کارمند مشغول به کار در این کتابخانه برای سومین هفته پیاپی به اعتصاب خود ادامه دادند و در این اعتراض خواستار برکناری مدیریت فعلی کتابخانه از منصب خود شدند.

در پی این اعتراض گروهی، تمام برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه به انضمام نشست‌ها و جلسات بحث و گفتگو تعطیل شده است که به لحاظ جایگاه مهم این کتابخانه و برنامه‌های فرهنگی‌اش ادامه این تعطیلی ضربه بزرگی در بر روند فرهنگ و ادب این کشور به جای خواهد گذاشت.

طبق این گزارش کارمندان معترض این کتابخانه خواستار برکنار شدن دکتر اسماعیل سراج الدین مدیر کنونی کتابخانه می‌باشند. این تعداد همچنین می‌خواهند که دیگر مدیران مشغول به کار در این کتابخانه که متهم به فساد می‌باشند مورد تحقیق و بازجویی قرار بگیرند و از طرف دیگر کارمندان این کتابخانه خواستار رسیدگی به حقوق نادیده گرفته خود و بازگرداندن حقوق مادی و معنوی خود در این کتابخانه می‌باشند.

کتابخانه اسکندریه یکی از بزرگترین کتابخانه‌های جهان عرب است و سالانه بالغ بر یک ملیون بازدیدکننده از کشور مصر و دیگر کشورها از آن دیدن می‌کنند و از کتاب‌های آن بهره می‌‌برند که این تعداد بر اثر حوادث اخیر مربوط به کتابخانه شدیدا کاهش پیدا کرده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-01