۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۴:۴۴ ب٫ظ

محمد ابراهیم ابوسنه: هر ابداعی بر دو عنصر مقاومت و زیبایی استوار می‌شود. ادبیات حقیقی ادبیاتی است که تمام آن درباره مقاومت باشد. ابداعات ادیبان باید وارث خون شهیدان، اشک مادران و عرق پیشانی مستمندان را با خود داشته باشد. وی همچنین خاطر نشان کرد که اهمیت محافل مختلف ادبی آن است ک

ادبیات اشک مادران و عرق پیشانی مستمندان

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، سرلشکر احمد زکی عابدین فرماندار کفر الشیخ و سعد عبدالرحمن رئیس هیئت کل خانه‌های فرهنگ یازدهمین دور از همایش فرهنگی سرزمین‌های شرق دلتا را افتتاح کردند. این همایش به ریاست دکتر محمدرضا الشینی و با حضور تعداد بسیاری از فرمانداران، رأسای فرهنگی و ادیبان مصری 28 می در کفر الشیخ آغاز به کار کرد و امروز 30 می نیز به کار خود پایان داد.

عنوان این دور از همایش مذکور «ادبیات مقاومت.. آگاهی زیباشناسانه نسبت به حقایق انقلاب» انتخاب شده بود و محمد ابوسنه ریاست این دور ویژه را برعهده داشت.

احمد زکی عابدین در سخنرانی که در این همایش داشت، به اهمیت ادبیات و فرهنگ در زمینه ساخت ملت‌ها اشاره داشت و در این خصوص گفت: مشکلی که این روزها مصر از آن رنج می‌‌برد به دلیل نبود این مفهوم در میان مردم می‌باشد. وی همچنین افزود: پیشرفت ملت‌ها براساس پیشرفت و رشد ادیبان و هنرمندان آن سنجیده می‌شود و فرهنگ سنگ نخستین ساخت ملت‌ها بشمار می‌رود.

او با مخاطب قرار دادن ادیبان مصر گفت: ادیبان تا می‌توانند باید ادبیات مقاومت را در میان مردم نشر و گسترش بدهند و نباید از انتقادهای احتمالی واهمه‌ای داشته‌ باشند. چرا که هر فردی که با انتشار فرهنگ در میان مردم مخالف باشد، جایی بیرون از تاریخ زندگی می‌کنند.

عابدین با اشاره به تاریخ، اهمیت مقاومت را نیز متذکر شد و در این خصوص گفت: ما پیش از این راه زیادی را در مقاومت پیموده بودیم اما متاسفانه در این کار غفلت کردیم و غفلتمان باعث عقب‌افتادگی و درجا زدن شد. ادیبان باید فرهنگ مقاومت را گسترش بدهند تا به این وسیله مردم رشد کنند و دیگر شاهد آشوب و یا تفرقه نباشیم.

محمد ابراهیم ابوسنه رئیس این دور ویژه از همایش مذکور و شاعر مصری نیز در خصوص ادبیات حقیقی توضیح داد و در این باب گفت: هر ابداعی بر دو عنصر مقاومت و زیبایی استوار می‌شود. ادبیات حقیقی ادبیاتی است که تمام آن درباره مقاومت باشد. ابداعات ادیبان باید وارث خون شهیدان، اشک مادران و عرق پیشانی مستمندان را با خود داشته باشد. وی همچنین خاطر نشان کرد که اهمیت محافل مختلف ادبی آن است که مردم و ادیبان را به یکدیگر معرفی و نزدیک می‌کند. مردمی که تشنه زیبایی ادبیات هستند.

همچنین ابوسنه در این نشست پیشنهاد داد که برای حفظ نام و خاطره شهیدان انقلاب مصر از اسامی شهدا برای نام‌گذاری خیابان‌ها و میادین این کشور استفاده بشود. 

 

زمان انتشار : 1391-03-10