۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۹:۳۸ ق٫ظ

اوضاع انسانی در شهر مصراته بسیار وخیم است. به نحوی که اعتراضات جهانی را برانگیخته است

اذعان رسانه های جهان از وخامت شهر مصراته

به نقل از تلویزیون سی ان ان،بدنبال وخیم شدن اوضاع انسانی در شهر مصراته ،کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند طرح اعزام یک هزار نیروی زمینی به این شهر را به منظور تضمین توزیع کمک ها تدوین کنند.این شهر از دو ماه قبل تاکنون در محاصره نیروهای قذافی بوده است و مجروحان به تازگی امکان خروج از شهر را پیدا کرده اند.

بن ویدمن خبرنگار سی ان ان از مصراته گزارش داد،مجروحان یکی پس از دیگری به بندر این شهر می رسند تا به مکان امن تر در بنغازی منتقل شوند.برخی مجروحان انقلابیون رزمنده و برخی نیز غیرنظامی هستند.

مصراته از سه سمت تحت محاصره نیروهای قذافی است و فقط راه دریا به روی این شهر باز است.برخی از مجروحان به حدی آسیب دیده اند که پزشکان از ترس مردن شان در مسیر،آنها را باز می گردانند.بیش از همه غیرنظامیان شهر مصراته قربانی حملات دو ماهه نیروهای قذافی بوده اند.

دکتر نبیل مصراتی که با حجم زیاد کار در بیمارستان شهر روبروست،می گوید،بر خلاف آنچه که در قطعنامه شورای امنیت بر آن تاکید شده است،غیرنظامیان به هیچوجه محافظت نمی شوند.ما با کشته و زخمی های زیادی در بیمارستان ها روبرو هستیم.

بخش های زیادی از شهر برق ندارد و ایست های متعدد بازرسی در خیابان ها از ترس نفوذ نیروهای قذافی ایجاد شده است.بسیاری از مردم نیز از خانه های خود گریخته اند و به دیگر قسمت های امن تر شهر پناه برده اند.تجهیزات پزشکی و دارو نیز در بیمارستان ها بسیار کم است به طوریکه پزشکان برای درمان بیماران و مجروحان با مشکل جدی روبرو هستند.

 

زمان انتشار : 1390-01-30