۱۳۹۹/۰۲/۱۷
۴:۳۷ ق٫ظ

شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی در ماه رمضان امسال از طریق شبکه‌های مجازی به‌طور مستقیم برای فلسطینیان سخنرانی می‌کند.

ارتباط آنلاین خطیب مسجدالاقصی با فلسطینیان

به گزارش الأمه:

«مسجد آنلاین» نام برنامه‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی با پخش زنده سخنرانی‌های مذهبی، قرائت قرآن و مراسم نمازهای تراویح ماه رمضان، به مسلمانان علاقه‌مند به فعالیت‌های مذهبی خدمت‌رسانی می‌کند.

شیخ عکرمه صبری، امام جماعت و خطیب مسجدالاقصی نیز در ماه رمضان امسال که به دلیل شیوع کرونا نمی‌تواند نماز جماعت و سخنرانی‌های خود را در مسجد برگزار کند، از منزل خود در فلسطین و از طریق برنامه «مسجد آنلاین» برای دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی به‌طور زنده و مستقیم سخنرانی می‌کند.

مسجد آنلاین این امکان را به وعاظ، امامان جماعت و مبلغان سراسر جهان می‌دهد که با مسلمانان در هرجای دنیا که هستند از طریق فضای مجازی «زوم» و شبکه اجتماعی فیسبوک ارتباط برقرار کنند.

شیخ عکرمه صبری درباره این برنامه می‌گوید:‌ در این روزها که به دلیل قرنطینه بهداشتی و قوانین منع آمد و شد در بسیاری از شهرهای جهان اسلام برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، نمی‌توانیم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد حضور یابیم، این برنامه فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با مسلمانان است.

ارتباط زنده خطیب مسجدالاقصی با فلسطینیان از طریق شبکه‌های اجتماعی

این برنامه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است و مردم از نماز صبح تا طلوع آفتاب به صورت آنلاین فرصت تلاوت گروهی قرآن کریم و گوش فرادادن به سخنرانی‌ها و خواندن دعاها را پیدا می‌کنند.

ایده تأسیس مسجد آنلاین در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان از سوی گروهی از جوانان مصری مقیم استانبول مطرح شد. آنها بدین وسیله یک درگاه اینترنتی ایجاد کردند تا از محل زندگی خود در استانبول میان نمازگزاران مسلمان و ائمه جماعت و سخنرانان ارتباط برقرار کنند.

 

منبع: ایکنا