۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۵:۳۵ ق٫ظ

وزير دفاع ارمنستان از برنامه اين كشور براي اعزام سربازان بيشتر به افغانستان خبر داد.

ارمنستان سربازان بیشتری را به افغانستان اعزام می کند

به نقل از رسانه هاي ارمني، 'سيران اوهانيان' روز پنجشنبه گفت: برنامه اعزام سربازان بيشتر به افغانستان بر اساس موافقتنامه اين كشور با ناتو انجام مي گيرد كه روز گذشته با 81 راي در مجلس به تصويب رسيد.

وي افزود: نيروهاي نظامي ارمنستان در افغانستان تحت فرماندهي نيروهاي نظامي آلماني باقي مي مانند و با آنها كار مي كنند.

اوهانيان اضافه كرد: بنا بر درخواست آلمان ها شمار سربازان ارمني حاضر در افغانستان از 45 به 130 افزايش مي يابد و آنان تا پايان سال 2012 ميلادي در اين كشور باقي خواهند ماند.

وي تشريح كرد: مشاركت نيروهاي ارمني در نيروي بين المللي در افغانستان از منظر تبادل تجربه براي ما بسيار ارزشمند است زيرا به آنان اجازه مي دهد تا با آخرين دستاوردها و شيوه هاي جنگي غرب، استفاده از سلاحهاي مدرن، سخت افزار و فناوري بالاي آلماني ارائه شده در جنگ آشنا شده و تاكتيك هاي جديد را ياد بگيرند.

وي ادامه داد: حضور سربازان ارمني در افغانستان نه تنها از منظر مشاركت در عمليات نيروهاي چند مليتي، بلكه از لحاظ آموزش فشرده آنان براي ما حايز اهميت است.

وزير دفاع ارمنستان يادآور شد: گرجستان و آذربايجان به عنوان كشورهاي همسايه ما هر كدام به ترتيب 924 و 94 سرباز در قالب ايساف به افغانستان اعزام كرده اند و ارمنستان در اين زمينه نبايد از آنها عقب بماند.

پيش از اين يك واحد نظامي اعزامي ارمنستان به افغانستان متشكل از 36 پياده نظام، سه افسر و يك پزشك بود كه تحت فرماندهي آلمان ها فعاليت مي كردند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01