۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۳:۳۳ ب٫ظ

الامه_اداره کل امور فرهنگی مصر اخیرا در کنار مجموعه خاطرات، کتاب «من بعید»، (از دوردست) را به قلم "طه حسین" نویسنده و متفکر مصری، با مقدمه ای از طلعت رضوان منتشر کرد.

“از دوردست”، اثر جدید “طه حسین”

به گزارش روزنامه الشروق مصر "طه حسین" در مقدمه ی این کتاب تاکید می کند این کتاب شامل فصل های جداگانه ای است که ربطی به هم ندارند اما موضوع تمام آنها مکان هایی است دور دست همانطور که حکایت از زمانی دور دارند، قسمت عمده این کتاب را خاطرات طه حسین در پاریس، وین و بخش اندکی هم ، قاهره در بر می گیرد.

همچنین می افزاید که قدیمی ترین فصل این کتاب در سال 1923 و جدیدترین فصل آن در سال 1930 نوشته شده است و همانطور که برمی آید حکایت از زمان و مکانی دور دارد. در نگاه اول، به نظر می رسد که مسافت تاثیری در نوع نوشتن نویسنده ندارد اما بعد از خواندن فصول کتاب روشن می شود که دوری از خانه و جابجایی در غربت احساسات و عواطف نویسنده را برمی انگیزد تاثیری که اقامت و سکونت در غربت ندارد. همچنین زندگی و سکونت در  غربت باعث می شود احساس خاصی به نویسنده دست دهد و او را وادار به اندیشیدن و بیان کند، زیرا زمانی که در خانه و در میان خانواده و در جمع هم وطنانش زندگی کند چنین احساسی ندارد و هر روز شاهد اموری تکراری است و شرایطی که او در آن به سر می برد، بسیار کند تغییر می کند به طوری که نمی توان آن را احساس کرد.
منبع:

http://shorouknews.com/news/view.aspx?cdate=24122012&id=205f8633-14b3-4d01-b1f4-da390e9e9f63

 

زمان انتشار : 1391-10-05