۱۳۹۷/۰۷/۱۴
۷:۵۵ ب٫ظ

جراح سودانی که پیش از عمل جراحی انجیل و قرآن می‌خواند به خاطر کمک به پناهجویان برنده جایزه سازمان ملل شد.

استعانت جراح سودانی از قرآن و انجیل پیش از عمل

به گزارش الأمه:
 دکترایوان اتار اداها (Evan Atar Adaha)، جراح در بیمارستان مابان ریفرال ‌(Maban Referral Hospital) در جنوب شرقی کشور سودان جنوبی است.

او پیش از بیهوش کردن بیماران برای جراحی، با توجه به دین بیماران آیاتی از انجیل یا قرآن را برای آن‌ها می‌خواند.
این جراح ۵۲ ساله کاتولیک، سپس  پیش از دست بردن به چاقوی جراحی دعایی می‌خواند.

اتارمی گوید: ایمان، کمک زیادی به کار من می‌کند. من از این باور که همه ما از یک خدا هستیم بسیار الهام می‌گیرم. در هنگام کار به همکارانم می‌گویم که ما یک خانواده هستیم و باید زندگی مردم را نجات دهیم.

او که تنها جراح این بیمارستان است، دو دهه است که به کار ارائه خدمات پزشکی به آوارگان جنگی در سودان و سودان جنوبی مشغول است.

اتار به خاطر خدمات خود به آوارگان، برنده جایزه سال ۲۰۱۸ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) شده است. او هفته قبل جایزه خود را در ژنو سوئیس دریافت کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دریافت این جایزه می‌گوید: از منابع حاصل از این جایزه برای مواجهه با چالش‌های آینده استفاده می‌‌کنیم.

بیمارستانی که وی از سال ۲۰۱۱ در آن فعالیت می‌کند تا کنون جان ۲۰۰ هزار نفر را نجات داده که بیشتر آنها آوارگان ناشی از درگیری‌ها در منطقه «نیل آبی» در سودان بوده‌اند.

سودان جنوبی در ژوئن ۲۰۱۱ و پس از سالها جنگ داخلی، با استقلال بخش جنوبی سودان از این کشور تشکیل شد. بیشتر جمعیت این کشور مسیحی هستند.
 
منبع: ایکنا