۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۱:۱۵ ق٫ظ

وی افزود: تجهیزاتی که با پول مردم منطقه خریده شده است و باید در راستای مقابله با صهیونیسم جهانی و دشمنان ملتها استفاده شود ، هم اکنون علیه مردم مظلوم منطقه استفاده می شود.

استفاده از ظرفیت ترکیه، مصر و عراق برای حل بحران بحرین

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت ترکیه، مصر و عراق می‌تواند در جلوگیری از وقوع جنایات در بحرین موثر باشد.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحولات بحرین و عملکرد وزارت خارجه دربرابر تحولات منطقه گفت: جنایاتی که در بحرین صورت می پذیرد، بی سابقه است و چند رژیم و دولت با تجمیع نیروهای نظامی خود و استفاده از همه توانمندیها و تجهیزات نظامی مردم بی دفاع و مظلوم منطقه و به ویژه بحرین را سرکوب می کنند.

وی افزود: تجهیزاتی که با پول مردم منطقه خریده شده است و باید در راستای مقابله با صهیونیسم جهانی و دشمنان ملتها استفاده شود ، هم اکنون علیه مردم مظلوم منطقه استفاده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نمی‌تواند در قبال این جنایات ناظر بی‌طرف باشد، افزود: در اعتقادات ما آمده است که اگر فریاد مظلومی در هرجای دنیا بلند شود، ما نمی توانیم در قبال آن بی تفاوت باشیم و باید از آنها دفاع کنیم.

دهقان تاکید کرد: اگر نمی توانیم از این مظلومان دفاع فیزیکی کنیم، باید اقدامات دیگری را در دستور کار قرار دهیم و لذا کمترین اقدامی که باید توسط وزارت امور خارجه صورت بگیرد اطلاع رسانی جنایات بحرین به جهانیان است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با برگزاری جلسات با سازمان های بین المللی و منطقه ای و دولت های منطقه و اسلامی با آنها ارتباط برقرار شود و این سازمانها به صورت کامل فعال شوند و مستقیم و غیر مستقیم به رژیم های آل سعود و آل خلیفه هشدار قاطع داده شود تا از جنایات خونین دست بر دارند.

وی تاکید کرد: باید با قطر، کویت و عمان در خصوص خروج از بحرین مذاکره صورت بگیرد تا نیروهای نظامی خود را به سرعت از بحرین خارج کنند زیرا ازآنها انتظار نمی رفت در معرکه فساد انگیز دخالت نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقق این موضوع نیازمند تحرک دیپلماتیک قوی در دولت است و لازم است تا وزارت امور خارجه با همه کشورها وارد گفتگو شود.

دهقان با بیان هم اکنون در بسیاری از این کشورها سفارت جمهوری اسلامی ایران دایر است، افزود: باید از طریق آنها با سران کشورهای خلیج فارس گفتگو صورت بگیرد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: استفاده از ظرفیت ترکیه ، مصر وعراق می تواند در جلوگیری از وقوع جنایات در بحرین موثر باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از جنایتهایی که در خاورمیانه صورت می گیرد با چراغ سبز آمریکا است ، خاطرنشان کرد: مجلس هم اکنون اوضاع را رصد می کند و در حد توان خود مسائل را پیگیری می کنیم ، اما معتقدیم که دستگاه دیپلماسی باید فعالتر از این عمل کند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01