۱۳۹۸/۰۸/۰۸
۷:۰۸ ق٫ظ

برخی از کودکان عراقی ساکن محله‌های فقیر، پیش از این تنها با اسباب بازی‌های دسته دوم سرگرم می‌شدند و حالا برای نخستین بار است که یک عروسک کادو می‌گیرند.

استقبال از دوستِ ایرانی کودکان اربعین در عراق

به گزارش الأمه:

گاهی کودکانی که از خستگی و گرما در مسیر راهپیمایی اربعین خسته شده و گریه می‌کنند، با دریافت یک عروسک خستگی‌ها را فراموش کرده و سرگرم بازی می‌شوند. برخی از کودکان عراقی که ساکن محله‌های فقیر نشین شهر هستند، پیش از این تنها با لاستیک و اسباب بازی‌های دسته دوم سرگرم می‌شدند و حالا برای نخستین بار است که یک عروسک نو، کادو می‌گیرند. بعد از گذشت شش سال کار پیاپی، دیگر خیلی از عرب‌های عراقی و موکب داران عروسک وُداد و اعضای جهادی گروه عهد را می‌شناسند و از دیدن دوباره عروسک‌های وُداد اظهار محبت می‌کنند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته استقبال خوب و کم نظیری از عروسک‌های وداد در جریان حماسه عظیم راهپیمایی اربعین صورت گرفت. کودکان خادم و زائری که یک فرشته کوچک عروسکی هدیه گرفتند. معرفی عروسک وداد به دو زبان فارسی و عربی در کنار عروسک‌ها تعبیه شد و روی آن نوشته شده بود: «اسم من وداد است. من دوست ایرانی همه بچه‌هایی هستم که امام حسین(ع) را دوست دارند.» کلمه عربی «وُداد» به‌معنی دوستی و از اسامی شخصیت‌های کتاب درسی بچه‌های عراقی انتخاب شده است. هدیه دادن به کودکان حاضر در اربعین همانند معنی نام وُداد ایجاد الفت و دوستی در ملیت‌های مختلف شیعه برقرار و زمینه اتحاد بیشتر را برای فرهنگ‌ها ایجاد می‌کند.

 

گروه فرهنگی و جهادی «عهد» شش سال پیش در واقع طی یک حرکت خودجوش فرهنگی، طرح ساخت و توزیع عروسک‌های وُداد را برای هدیه به کودکانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، کلید زد. عروسک‌های وداد به دست گروه‌های مردمی و جهادی در میان کودکان خادم و زائر عراقی، اروپایی، ایرانی و ... در مسیر پیاده روی اربعین توزیع می‌شود. سال اول که وداد طراحی و ساخته شد، حدود 200 تا 300 عروسک توزیع شد. اما امسال با کسب تحربیات موفق سال‌های گذشته تعداد عروسک‌ها به 1400 عدد رسید. کلیت طرح عروسک وداد هیچ تغییری به نسبت سال‌های گذشته نکرد اما تنوع رنگ آن بیشتر شد. ساخت وداد امسال بیش از سه ماه طول کشید و نهایتا بسته بندی و آمادگی بسته‌های آن تا نیمه مهرماه ادامه داشت.


منبع: تسنیم