۱۳۹۹/۰۳/۱۰
۷:۲۵ ق٫ظ

علمای شیعه هند و ستاد ائمه جمعه این کشور همزمان با ماه رمضان و به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا، طرح مجازی «لیلةالقدر خیرٌ من الف شهر» را اجرا کردند که با استقبال هزار مسجد و نیز جوانان شیعی هند مواجه شد.

استقبال شیعیان هند از برنامه‌های مجازی مساجد

به گزارش الأمه:

طی ماه رمضان امسال و به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌ای که دولت هند برای محافظت از سلامت مردم اجرا کرد، مساجد تعطیل بودند. رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغات دینی و تلاوت قرآن کریم، ضمن دعا و توجه به مؤمنان، معنویت و تقویت جنبه‌های معنوی جوانان است. بر همین اساس علمای شیعه هندوستان با هماهنگی ستاد ائمه جمعه این کشور، طرحی را با عنوان «لیلةالقدر خیرٌ من الف شهر» اجرا کرد.

در این طرح هزار مسجد و محفل مجازی با ایجاد یک گروه در شبکه اجتماعی واتساپ تلاش کردند که با جوانان و مشارکت‌کنندگان در امور این مراکز ارتباط برقرار کنند. به این منظور پس از ایجاد این گروه،‌ ائمه جماعات و مبلغان مساجد هر روز زمانی را به گروه اختصاص می‌دادند و تلاوت قرآن و پاسخ به سؤالات شرعی را از طریق فضای مجازی ارائه می‌کردند؛ این اقدام به منظور هدایت مردم در ایام کرونا صورت گرفت.

طرح لیلةالقدر موفق عمل کرد و با استقبال هزار مسجد مواجه شد. در همین راستا ستاد ائمه جمعه و جماعات مساجد نیز سخنرانی بهترین سخنرانان را ضبط و برای مبلغان و ائمه جماعات ارائه می‌کرد تا آنان علاوه بر استفاده از این صوت‌ها، آنها را در گروه قرار دهند.

همچنین مسابقه‌ای براساس محتوای سخنرانی‌های ارائه شده و با مشارکت ۴۶۰ نفر برگزار شد که ۱۸۰ نفر از آنان به سؤالات پاسخ درست دادند و ۷ خرداد (۲۷ مه) با قرعه‌کشی‌ای که انجام شد، ۱۸ نفر برگزیده شدند و جوایزی به آنان اهدا شد.

علاوه بر این، شبکه «ولایت تی‌وی»، که به تازگی تأسیس شده است، توانست در برگزاری مسابقات مورد نظر نقش مهمی ایفا کند. این شبکه در انتشار سخنرانی‌هایی، که ستاد ائمه جماعات ارسال می‌کرد و هماهنگی آن با مساجد نقش مؤثری را ایفا کرد.

 

منبع: ایکنا