۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۴:۰۱ ب٫ظ

یک نویسنده صهیونیستی تاکید کرد رژیم صهیونیستی در جنگ رسانه ای خود علیه ناوگان آزادی 2 بازنده شد و شاید بهتر باشد که دست اندرکاران این ناوگان پس از موفقیت در تحقق اهداف خود در "به انزوا کشیدن رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی و دیوانه کردن آن" دست از حرکت به سمت باریکه غزه بردارند

اسرائیل در مساله ناوگان آزادی بازنده است

"آساف جیوین" طی مقاله ای که در روزنامه عبری زبان "" به چایدیعوت أحرونوتپ رسید، خاطر نشان کرده است که هیچ ضرورتی برای تکمیل تلاش های صورت گرفته در راستای حرکت ناوگان آزادی 2 به سمت باریکه غزه به منظور لغو محاصره این منطقه وجود ندارد؛ چرا که این اقدام توانسته است اهداف مورد نظر خود در به تصویر کشیدن "حماقت اسرائیل" را محقق سازد و در مقابل دولت عبری در مدیریت جنگ رسانه ای علیه ناوگان آزادی شکست خورده است.

جیوین تصریح کرده است که هدف از راه اندازی کاروان آزادی 1 به سمت باریکه غزه که کشتی ماوی مرمره ترکیه نیز در آن مشارکت داشت، به تصویر کشیدن "وحشیگری رژیم صهیونیستی در مقابل انظار جهانیان بود که این کار با کمک و مساعدت خود صهیونیست ها صورت گرفت و حال ناوگان آزادی 2 سعی در به تصویر کشیدن "حماقت اسرائیل" در مقابل دیدگان افکار عمومی جهانیان را دارد.

وی در این مقاله خود با عنوان "اسرائیل بازنده جنگ ناوگان آزادی" آورده است در حالی که به درستی مشخص نیست که آیا این ناوگان به راه خواهد افتاد یا نه؟ و یا اینکه چه زمانی به باریکه غزه خواهد رسید؟ توانسته است اهداف خود را به طور کامل محقق سازد.

وی می افزاید در مرحله کنونی که اظهارات خصمانه متعددی از سوی مقامات صهیونیستی بیان می شود، می توان میزان آمادگی دولت عبری برای تکرار جنایت های خود در حق ناوگان آزادی 1 را مشاهده کرد.

جیویر همچنین تاکید می کند که مراجع صهیونیستی از همان آغاز در تعامل با ناوگان آزادی شکست خوردند و نتوانستند به آن به چشم یک اقدام نمادین نگاه کنند؛ به طوری که تعامل آنها با ناوگان آزادی یک باعث شد که این ناوگان به یک نماد بزرگ تبدیل شود.

وی همچنین با تمسخر برخورد نظامی رژیم صهیونیستی و بسیج رسانه ها علیه ناوگان آزادی 2 و بیان اظهارات خصمانه، از این اقدام رسانه های عبری زبان با عنوان تمسخر آمیز "شاهکار نابغه های روابط عمومی" رژیم صهیونیستی یاد کرد.

این نویسنده صهیونیستی در پایان مقاله خود ابراز امیدواری کرده است که دست اندرکاران ناوگان آزادی 2 از اجرایی کردن طرح خود دست بردارند. وی افزوده است که «تنها بعد امیدوار کننده این طرز تعامل (مراجع صهیونیستی) این است که مسئولان ناوگان آزادی بدانند که نیازی نیست که عملا وارد عمل شده و در گرداب دریا گرفتار شوند؛ چرا که آنها هدف خود در به انزوا کشیدن رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی و دیوانه کردن آنرا تحقق بخشیده اند.

زمان انتشار : 1390-01-01