۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۵:۳۴ ب٫ظ

در همين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشي از اظهارات يك مسئول سوداني را در اين زمينه پخش كرد. اين مسئول سوداني گفت: ما اسرائيل را مسئول اين اقدام تجاوزگرانه مي دانيم.

اعتراف تل‌آویو به اقدامات تجاوزگرانه خود در سودان

تلويزيون رژيم صهيونيستي با پخش گزارشي از حمله جنگنده‌هاي اين رژيم به شرق سودان، اين اقدام تجاوزگرانه اسرائيل را تاييد كرد.

گزارشگر كانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي با پخش گزارشي در اين زمينه، تصريح كرد: يك هواپيماي شناسايي اسرائيل خودرويي را در نزديكي بندر "پورت سودان "، هدف حمله قرار داد كه در پي آن دو تن كشته شدند.

وي افزود: منابع خبري در اين خصوص گزارش دادند، جنگنده‌هاي اسرائيل ساعت هشت شامگاه با عبور از درياي سرخ وارد حريم هوايي سودان شده و خودرويي را كه از فرودگاه پورت سودان خارج مي شد را هدف حمله قرار دادند.

در همين حال تلويزيون رژيم صهيونيستي بخشي از اظهارات يك مسئول سوداني را در اين زمينه پخش كرد. اين مسئول سوداني گفت: ما اسرائيل را مسئول اين اقدام تجاوزگرانه مي دانيم.

گزارشگر كانال 10 در ادامه گزارش خود گفت: پيش از اين جنگنده‌هاي ارتش اسرائيل در سال 2009 نيز كارواني را در سودان هدف قرار دادند كه پي آن صد نفر كشته شدند.

وي در توجيه اقدامات تجاوزگرانه اسرائيل عليه سودان مدعي شد: هدف اسرائيل از اين عمليات جلوگيري از قاچاق سلاح‌هاي ايراني به نوار غزه است. سودان بستر مناسبي براي قاچاق سلاح به غزه ايجاد كرده است بطوري كه سپاه پاسدران ايران اين فرصت را غنيمت شمرده و فعاليت گسترد‌ه‌اي را در مناطق شرقي سودان آغاز كرده است.

"حمزه بشتاوي " كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي در بررسي گزارش تلويزيون اين رژيم در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه "( ازنگاه رسانه هاي اسرائيل) العالم اقدامات تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي در حمله به يك خودرو شخصي در سودان را اقدام تروريستي خواند.

وي افزود: صهيونيست‌ها دامنه فعاليت‌هاي ستيزه‌جويانه خود را تا آن سوي مرزهاي فلسطين اشغالي گسترش داده اند.

وي با بيان اينكه صهيونيست‌ها براي توجيه اقدامات تجاوزگرانه خود در سودان، قاچاق سلاح به غزه را بهانه قرار دادند، افزود: ناكارآمدي ماشين جنگي صهيونيست‌ها در سركوب مقاومت اسلامي مردم لبنان و فلسطين، آنان را به فعاليت‌هاي تروريستي در خارج از مرزهاي فلسطين اشغالي وادار كرد كه تجاوزات اخير آنان در سودان و اقدام تروريستي آنان در ربودن شخصيتهاي فلسطيني در كشورهاي غربي از جمله اين فعاليت‌ها است.

 

زمان انتشار : 1390-02-01