۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۸:۳۴ ق٫ظ

يكي از اعضاي گروه هاي تروريستي تندرو در شهر 'درعا' گفت : براي قتل و كشتار نيروهاي امنيتي، ارتش و شهروندان با هدف ايجاد فتنه در اين كشور اسلحه و پول از گروه هاي تندرو و شيوخ درعا دريافت كرده است .

اعتراف یکی از اهالی درعا در سوریه به دریافت پول برای اقدامات تروریستی

'مصطفي خليفه عياش ' كه اعترافاتش شب گذشته از تلويزيون سوريه پخش مي شد ، افزود : من در منطقه ' منشيه البلد' در درعا سكونت دارم و مشاهده مي كردم كه مردم به مسجد ' العمري ' رفت و آمد داشته و با شيوخ آن از جمله 'احمد صياصنه' ، 'مصلح ' و 'رزق' ديدار و گفت و گو مي كنند.

وي افزود: از ميان اين شيوخ عده اي مردم را به آرامش و برخي نيز به جهاد دعوت مي كردند و مي گفتند آنان به جنگ با صهيونيست ها مي روند و هر كس كه كشته شود ، شهيد محسوب مي شود.

خليفه عياش تصريح كرد: از جمله شيوخي كه مردم را به جهاد دعوت مي كرد ، 'ابراهيم نايف مسالمه' بود كه براي اين كار 50 هزار ليره سوري (هر ليره سوري برابر با 220 يال) به من پرداخت تا جهاد كنم.

وي ادامه داد: شيخ ابراهيم در پاسخ به اين سوال كه ما با هم برادر هستيم و چرا بايد يكديگر را بكشيم ، گفت كه تو به اندازه شيخ صياصنه آگاهي نداري و وي فتوا داده كه آنان صهيونيست هستند و ما بزرگ و كوچك حتي كودك 5 ساله را مسلح كرده ايم تا جهاد كنيم .

اين عضو گروه هاي تروريستي در درعا با اشاره به اين كه شيخ ابراهيم مسالمه به من قول داد كه پس از پايان عمليات يك ميليون ليره ديگر نيز پرداخت خواهد كرد، خاطر نشان كرد: وي همچنين گفت كه ما اسلحه هاي فراواني در اختيار داريم و بيش از 500 نفر را مسلح كرده ايم.

در جريان پخش اين اعترافات ، تلويزيون سوريه تصاوير مربوط به اسلحه هاي اتوماتيك، تيربار، قناصه، كلت ، يوزي و مهمات كشف شده از افراد مزبور را نشان داد.

تلويزيون سوريه همچنين اخباري مبني بر دستگيري يك گروه تروريستي تندرو و افراطي در شهر ' جبله ' در غرب سوريه را پخش كرد كه به مردم تيراندازي كرده و اموال دولتي و خصوصي را تخريب مي كردند.

از اين افراد نيز چند قبضه اسلحه ، دوربين ديد در شب ، نارنجك هاي دستي و مواد منفجره كشف و ضبط شده است.

بر اساس اعلام تلويزيون سوريه ، نيروهاي امنيتي و پليس در حال بازجويي از افراد دستگير شده با هدف تعقيب و دستگيري ساير همدستان آنان هستند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01