۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۱۱:۱۵ ق٫ظ

سركرده يك گروه تروريستي در استان 'درعا' در جنوب سوريه در اظهارات تلويزيوني خود به دريافت كمك مالي از يك تبعه عربستاني براي خريد اسلحه و اقدامات مسلحانه در سوريه اعتراف كرد.

اعتراف یک تروریست در سوریه به دریافت پول از تبعه عربستانی

محمد احمد عياش ' در اين اعترافات كه شنبه شب از تلويزيون سوريه پخش شد، گفت : طرح و برنامه ما حمله به شهرك نظامي 'صيدا' از توابع استان درعا به منظور كشتن نيروهاي امنيتي و گروگان گرفتن زنان، دختران و كودكان آنان براي تاثير گذاشتن بر نيروهاي امنيتي و ارتش بود.

عياش كه متولد سال 1976 ميلادي از منطقه 'كحيل شرق' از توابع درعا و فارغ التحصيل رشته شريعت از دانشگاه دمشق است، افزود : پس از فارغ التحصيل شدن به عربستان سفر كردم تا در آنجا در يكي از مدارس به تدريس مشغول شوم كه با شخصي به نام ' سعود عتيبي' آشنا شدم.

وي افزود: 'عتيبي پس از گفت و گو با من درباره نظام سوريه و اين كه اين نظام با دين در جنگ است ، ادله و شواهدي آورد و گفت كه ما مي خواهيم اين نظام را سرنگون كنيم و اگر در اين زمينه به ما كمك كني ، پول فراواني پرداخت خواهيم كرد.'

عياش تصريح كرد: عتيبي ابتدا 500 هزار ليره سوريه (هر ليره برابر با 240 ريال است) براي من حواله و اعلام كرد كه بايد نيروهاي امنيتي را كشته و زنان و كودكان زيادي از آنان را گروگان بگيريم.

عياش ادامه داد : با پول ارسالي از عربستان چند قبضه سلاح خريده و 5 نفر را با خود همراه كردم و به عتيبي خبر دادم كه بايد پول بيشتري براي خريد سلاح براي ما ارسال كند تا نقشه هايش را اجرا كنيم.

وي افزود: روز جمعه با مردم در تظاهرات شركت كرديم و از بين مردم به سوي نيروهاي امنيتي تيراندازي و شمار زيادي از آنان را كشته و زخمي كرديم و يك زن و چند دختر و كودك را هم گروگان گرفتيم.

عياش با اشاره به اين كه نيروهاي امنيتي در پي چنين حمله اي غافلگير شدند ، گفت : ما داراي سلاح هاي جنگي مانند تيربار، آر پي جي و نارنجك دستي بوديم و هدف ما كشتن شمار زيادي از آنان و يك جنايت واقعي بود.

وي ادامه داد: گروه هاي مسلح شامل دسته هاي 4 و 5 نفري بودند و اغلب آنان يكديگر را نمي شناختند و از طريق روساي گروه ها هماهنگي شده و با يكديگر در تماس بودند.

سوريه اخيرا شاهد تظاهرات در برخي شهرها مانند دمشق ، لاذقيه، حمص و درعا به ويژه در روزهاي جمعه و پس از برگزاري نماز جمعه است.

استان درعا مركز اصلي تجمع و اعتراضات در سوريه است كه اين ناآرامي ها از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است .

در جريان اين اعتراض ها برخي افراد مسلح ناشناس اقدام به تيراندازي به سوي مردم ، نيروهاي امنيتي و انتظامي با هدف تحريك آنان به درگيري و زد و خورد مي كنند كه تاكنون اين اقدامات افراد مسلح موجب كشته حدود يكصد نفر از نيروهاي امنيتي و نظامي سوريه و زخمي شدن بيش از 300 نفر از آنان شده است .

وزارت كشور سوريه نيز در پي اين اقدامات افراد مسلح و مخرب به آنان هشدار داد كه زمان مدارا به پايان رسيده است و از اين پس با چنين افرادي مقابله خواهد كرد.

نيروهاي ارتش سوريه از روز دوشنبه هفته گذشته براي پيگرد و مقابله با افراد مسلح وارد درعا شدند كه تاكنون شمار زيادي از آنان را دستگير كرده و يا به هلاكت رساندند.

 

زمان انتشار‌: 1390-01-16