۱۳۹۸/۱۰/۰۹
۶:۳۹ ق٫ظ

هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زینب (س) برنامه‌های مختلفی در سوریه برگزار می‌شود که تزئین حرم آن حضرت با ۲۵ هزار شاخه گل توسط خادمان حرم رضوی یکی از این برنامه‌ها است.

اعزام خادمان رضوی برای گل آرایی حرم حضرت زینب(س)

به گزارش الأمه:

با توجه به حضور زائران ایرانی در سوریه در هفته‌های اخیر، هم‌زمان با ولادت حضرت زینب (س) برنامه‌های مختلفی با شعار «زینب اراده صمود انتصار» از سوی معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سوریه برگزار می‌شود.

 

برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) برای زائران ایرانی

بر همین اساس، مراسم میلاد حضرت زینب (س) سه شنبه ۱۰ دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت‌الله طباطبایی نماینده رهبر انقلاب در سوریه و اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی مداحان در مصلی حرم مطهر برگزار خواهد شد. 

 

همچنین طبق روال سال‌های گذشته، مراسم گلباران ضریح مطهر حضرت زینب (س) توسط زائران در روز ولادت آن حضرت برگزار می‌شود که با توجه به بازگشایی مسیر زیارت زائران ایرانی، مراسم ویژه فارسی زبانان نیز در ظهر روز ولادت آن حضرت در مصلی حرم مطهر برپا خواهد شد.

اعزام خادمان رضوی برای گل آرایی حرم حضرت زینب(س) با ۲۵ هزار شاخه گل طبیعی

علاوه بر این، امسال دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سوریه در ایام ولادت حضرت زینب (س) اقدام به گل‌آرایی حرم مطهر آن حضرت می‌کند که به صورت ویژه یک تیمی از کشورمان و حرم امام رضا (ع) با بیش از ۲۵ هزار شاخه گل طبیعی (اهدایی بانیان ایرانی) اقدام به گل‌آرایی حرم حضرت زینب (س) خواهند کرد.

خادمان حرم رضوی با حضور در سوریه ضمن دعاخوانی اقدام به مرتب کردن گل‌های اهدایی از سوی ایران کردند تا در روز میلاد حضرت زینب (س) این گل‌های طبیعی را بر روی ضریح حرم بانوی دشت کربلا و همچنین قسمت‌های مختلف این حرم مطهر نصب کنند.

تعدادی از قنادان استان خراسان رضوی نیز در روز میلاد و در صحن حرم مطهر آن حضرت اقدام به پخت کیک ۲۰ هزار نفری با طول ۶۹ متر منقش به تصویر ۱۴۰ نفر از شهدای ایرانی با وزنی بالغ بر یک تن خواهند کرد و در پایان مراسم گلباران ضریح مطهر، از زائران پذیرایی خواهد شد.

 

پذیرایی از زائران عمه سادات در تمامی ورودی و خروجی‌های حرم مطهر

برگزاری کنگره حضرت زینب (س) توسط تولیت حرم با حضور وزیر اوقاف سوریه و تمامی علمای شیعه و سنی سوریه در حرم مطهر، اجتماع عظیم مدافعان حرم، تجلیل از پرستاران، رونمایی از دیوار نگاره شهدای مدافع حرم بر روی دیوار ورودی حرم مطهر، توزیع چندین هزار غذای متبرک در بین زائران و مستمندان منطقه زینبیه، برنامه‌ریزی و سامان‌دهی مواکب صلواتی در تمام منطقه زینبیه، آذین بندی حرم مطهر حضرت زینب و تنظیف و ریسه‌بندی منطقه زینبیه، اجرای مسابقات کتابخوانی مجازی، برگزاری ویژه برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و تفریحی برای کودکان و اهدای جوایز به برندگان، برگزاری نمایشگاه عکس حرم مطهر در طول تاریخ، پذیرایی از زائران در تمامی ورودی و خروجی‌های حرم مطهر در ایام ولادت آن حضرت به صورت شبانه روزی از دیگر برنامه‌های ایام ولادت حضرت زینب (س) به شمار می‌رود.

به گفته حجت‌الاسلام ربانی معاون فرهنگی و تبلیغ دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سوریه ویژه برنامه‌های ولادت حضرت زینب (س) از دوشنبه ۹ دی ماه آغاز و با مراسمات و جشن های شب و روز ولادت به اوج خود خواهد رسید.

وی همچنین از پخش زنده و یا ضبط شده ویژه برنامه‌های تلویزیونی مختلف از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان در ایام ولادت حضرت زینب (س) خبر داد.

به گزارش فارس، ولادت حضرت زینب (س) ۵ جمادی الاول مصادف با ۱۱ دی‌ماه است و کاروان زیارتی ویژه ولادت عمه سادات امروز تهران را به مقصد دمشق ترک می‌کنند.

 

منبع: فارس