۱۳۹۹/۰۳/۰۷
۳:۵۳ ب٫ظ

مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت دین اندونزی اعلام کرد: هشت نفر از قاریان برتر این کشور برای اعزام به مسابقات بین‌المللی دیگر کشورها اعزام می‌شوند.

اعزام هشت قاری اندونزیایی به مسابقات قرآن کشورهای جهان

به گزارش الأمه:

قمرالدین امین، مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت دین اندونزی گفت: وزارت دین مسابقات خود را در ماه رمضان امسال (۱۴۴۱ قمری) با عنوان «اندونزی، قرآن تلاوت می‌کند» و با شرکت قاریانی از سراسر اندونزی برگزار کرد.

وی افزود: ۸ نفر برتر از ۶۸ شرکت‌کننده در این رقابت برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورهای مختلف اعزام خواهند شد و شرکت‌کنندگان مسابقات امسال متشکل از ۳۴ قاری در بخش آقایان و ۳۴ قاری در بخش بانوان بودند که در شب‌های رمضان با یکدیگر رقابت کردند.

در پایان این رقابت، در بخش بانوان چهار نفر و در بخش آقایان نیز چهار قاری به عنوان نفر اول تا چهارم انتخاب و معرفی شدند.

قمرالدین امین ادامه داد: وزارت دین برای کسانی که در این مناسبت جزء هشت نفر برتر شده‌اند، فرصت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای مختلف را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر مسابقات امسال برگزار نشود، سال آینده برگزار می‌شود و ما شرکت‌کنندگانی را که جزء ۸ نفر برتر بوده‌اند، برای شرکت در مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف، اعزام خواهیم کرد.

وزارت دین اندونزی هر سال از کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای خاورمیانه برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دعوتنامه‌هایی دریافت می‌کند. این کشورها شامل مصر، عربستان سعودی، ایران، ترکیه، بحرین و تعداد دیگری از کشورهای عربی هستند.

اکنون بیش از ۱۰ کشور جهان وجود دارند که اندونزی را برای مشارکت دعوت کرده‌اند؛ اما این رقابت‌ها به دلیل شیوع کووید-۱۹ به تعویق افتاده است.

 

منبع: ایکنا