۱۳۹۷/۱۲/۱۴
۳:۴۵ ب٫ظ

نخستین شعبه دارالقرآن آستان حسینی در کشور سوریه در جوار حرم حضرت زینب(س) افتتاح شد.

افتتاح شعبه دارالقرآن آستان حسینی در حرم حضرت زینب + عکس

به گزارش الأمه:
 این شعبه قرآنی در آیین اختتامیه نخستین دوره ملی توانمندسازی مربیان قرآن زن و مرد در سوریه در جوار حرم مطهر حضرت زینب(س) افتتاح شد.
 
شیخ حسن منصوری، مدیر دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: مقر این شعبه قرآنی در در جوار مرقد مطهر حضرت زینب (س) قرار دارد.

وی افزود: افتتاح این شعبه در آیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی «فاطمه زهرا(س)» که با مشارکت ۴۰ مربی قرآن زن و مرد از شهرهای مختلف سوریه  برگزار شد، صورت گرفت.

شیخ حسن منصوری برپایی این دوره آموزشی ویژه مربیان را سرآغاز فعالیت‌های قرآنی شعبه دارالقرآن آستان حسینی در حرم حضرت زینب (س) دانست و افزود: از جمله برنامه‌های این دوره  چهار روزه، معرفی احکام نظری و عملی تلاوت قرآن و تبیین اسالیب و روش‌های جدید حفظ قرآن بود.
 
وی اظهار کرد: برنامه آینده این شعبه شامل برگزاری دوره‌های پیشرفته به منظور آماده‌سازی مربیان قرآن در سوریه، راه‌اندازی دوره‌ها و فعالیت‌های قرآنی در شهرهای مختلف این کشور و محافل رمضانیه ختم قرآن است.

یادآوری می‌شود؛ تاکنون شعبه دار القرآن آستان حسینی در کشورهای مختلفی از جمله اندونزی، لبنان، ایران و برخی کشورهای آفریقایی راه‌اندازی شده است.
 
منبع: ایکنا