۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۵:۰۳ ب٫ظ

دور جدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت 2 دسامبر آغاز به کار کرد. حضور مستقیم ناشران و موسسه‌های نشر و چاپ از کشور عراق، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و مصر باعث غنای هر چه بیشتر این نمایشگاه گردیده است.

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان

دور جدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت 2 دسامبر آغاز به کار کرد.

به نقل از سایت خبری المنار بیست و پنجمین دور از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با همکاری انجمن ناشران لبنان و انجمن فرهنگی عربی 2 دسامبر افتتاح شد و تا 15 روز به کار خود ادامه خواهد داد.

انجمن فرهنگی عربی اعلام کرده است که علاوه بر هفت کشور عرب‌زبان، 23 موسسه عمومی و هیئت‌های دولتی و همچنین پنج دانشگاه خاص لبنانی نیز در این دور از نمایشگاه حضور دارند. طبق این گزارش تعداد ناشران لبنانی شرکت کننده بالغ بر 180 ناشر خواهد بود.

کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، عراق و فلسطین کشورهایی هستند که در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. حضور این کشورها باعث رونق این دور از نمایشگاه شده است و تعداد ناشران را از 33 ناشر به 53 ناشر بالا برده است. افزون بر این حضور مستقیم ناشران و موسسه‌های نشر و چاپ از کشور عراق، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و مصر باعث غنای هر چه بیشتر این نمایشگاه گردیده است. این کشورها پیش از این با واسطه ناشران دیگر در نکایشگاه بیروت حضور پیدا می‌کردند.

در حاشیه این نمایشگاه هر روز صبح برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیرانتفاعی برگزار خواهد شد. همچنین در طی روزهای برپایی نمایشگاه مذکور مراسم‌هایی برای امضای صدها کتاب‌ به چاپ رسیده نیز برگزار می‌شود.

افزون بر این امسال انجمن فرهنگی عربی با همکاری انجمن هنرمندان لبنان فرصتی را برای هنرمندان جوان فراهم آورده است تا بتوانند آثار هنری خود را در معرض نمایش دوستداران هنر مجسمه‌سازی و نقاشی قرار بدهند. در این بخش بیش از 50 هنرمند زن و مرد لبنانی حضور پیدا خواهند کرد.

 

زمان انتشار : 1391-03-03