۱۳۹۸/۰۹/۳۰
۱:۳۲ ب٫ظ

آیین افتتاحیه «هفته‌های انس با قرآن کریم» با حضور قاریان بین‌المللی به همت خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان برگزار شد.

افتتاح «هفته‌های انس با قرآن» در پاکستان

به گزارش الأمه:

خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان، آیین افتتاحیه «هفته‌های انس با قرآن کریم» را با حضور احمد محمدی، سرکنسول ایران در کراچی، بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ ایران، حجت‌الاسلام فداحسین عابدی، مدیر حوزه علمیه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، سیدعقیل انجم، رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان در ایالت سند، قاری عنایت‌الله سیالوی و قاری رحمت‌الله از مسئولان مؤسسه جماعت القراء اهل تسنن پاکستان در سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی برگزار کرد.

عنایت‌الله سیالوی، رئیس جماعت القراء اهل تسنن پاکستان ضمن قدردانی از همکاری خانه فرهنگ ایران در کراچی برای برگزاری این مراسم، آمادگی این مؤسسه را برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی، دینی و قرآنی در پاکستان اعلام کرد.

حامد علیزاده از جمهوری اسلامی ایران، مسعود شحات از اندونزی، طه عزت ابراهیم از مصر و محمد ذیشان حنیف قادری از پاکستان به ترتیب به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در این مراسم پرداختند.

بنا بر اعلام این خبر، «هفته‌های انس با قرآن کریم» در پاکستان برنامه‌ای است که با مشارکت خانه فرهنگ ایران در کراچی و جماعت القراء اهل تسنن پاکستان برگزار می‌شود و در شهرهای کراچی، حیدرآباد، اسلام‌آباد، پیشاور و چند شهر دیگر (۲۹ آذر تا ۱۵ دی‌ماه) اجرا خواهد شد.

روزنامه انگلیسی‌زبان «دان»(DAWN) بازتاب آیین افتتاحیه «هفته‌های انس با قرآن کریم» و محفل انس با قرآن کریم در نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی را در صفحه اول شهرنامه «کراچی» در تاریخ ۲۹ آذرماه به چاپ رساند.

 

منبع: ایکنا