۱۳۹۷/۰۵/۲۳
۱۱:۳۱ ق٫ظ

در خبرهای داخلی لبنان خبر از آمدن گردشگران كشورهای حوزه خليج فارس منتشر شد كه طی آن اعلام شد كه عربستان در حال بررسی رفع ممنوعيت مسافرت اتباع اين كشور به لبنان و در حال صدور مجوز سفر اتباع خود به لبنان در هفته های آينده می باشد.

افزایش آمار گردشگران خارجی به لبنان در سال 2018

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_بیروت:

اين امر باعث گرديد تا اتباع كشورهای امارات و ديگر كشورهای حوزه خليج فارس نيز به اين فكر بيفتند. از سوی ديگر رهبر مارونی های لبنان كاردينال بشاره الراعی به هنگام سفر چندی پيش خود به دوحه قطر اعلام كرد: به زودی شاهد مسافرت گردشگران قطری به لبنان خواهيم بود. اين امر باعث گرديد تا وزير جهانگردی لبنان«اواديس كيدانيان» اظهار كند كه ما امسال شاهد بالاترين حضور گردشگر خارجی در لبنان از سال 1952م تاكنون خواهيم بود. گفتنی است كه سال 2017م بهترين سال از نظر حضور گردشگران خارجی نسبت به سال های ما قبل خود از 2010م بود. وزير جهانگردی لبنان در حاشيه نمايشگاه جهانگردی دبی با رئيس سازمان جهانگردی عربی وابسته به اتحاديه عرب ديدار كرد و بر همين اساس احتمالا توافقنامه ای قرار است پس از بازديد كيدانيان از عربستان در هفته های آينده برای گسترش گردشگری ميان لبنان و كشورهای حوزه خليج فارس، ميان ميشل عون و سلمان بن عبدالعزيز به امضا برسد.

گفتنی است بنا بر آمار منتشر شده از سوی مركز مطالعات و اسناد وزارت جهانگردی لبنان، تعداد بازديد كنندگان خارجی از لبنان در فصل نخست سال 2018م بالغ بر 362398 نفر بوده كه اين ميزان نشان از رشد99/4 درصدی مسافران خارجی به لبنان نسبت به سال 2017م دارد و تعداد 345168 نفر تاكنون نسبت به دوره مشابه سال قبل به لبنان سفر كرده اند كه نشان از افزايش تعداد مسافران می باشد. همچنين اين آمار نشان از افزايش 39/28 درصدی حضور مسافران خارجی در لبنان نسبت به دوره مشابه آن در سال 2015م دارد و 23/18 درصد نسبت به دوره مشابه در سال 2016م داشته است.