۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۳:۰۲ ب٫ظ

يك نماينده فهرست العراقيه اعلام كرد كه واشنگتن به منظور تمديد حضور نظامي خود در عراق فشارهاي خود بر دولت مالكي را افزايش خواهد داد.

افزایش فشارهای واشنگتن بر دولت عراق

به نقل از خبرگزاري "النخيل "، "زياد الذرب " يكي از نمايندگان فهرست العراقيه به رهبري "اياد علاوي " اعلام كرد كه به احتمال زياد دولت عراق تحت فشارهاي موجود با تمديد توافقنامه امنيتي و ابقاي نظاميان آمريكايي در خاك عراق پس از سال 2011 ميلادي موافقت كند.

وي با اشاره به افزايش فشارهاي واشنگتن بر دولت عراق افزود: آمريكا براي تمديد حضور نظامي خود در خاك عراق فشارهاي خود بر دولت و پارلمان عراق را افزايش خواهد داد. اين در حالي است كه اغلب نمايندگان پارلماني عراق با موضوع تمديد توافقنامه امنيتي عراق مخالفند.

"هاني عاشور " يكي از مشاوران فهرست العراقيه پيش از اين با صدور بيانيه‌اي اعلام كرده بود: تمديد توافقنامه امنيتي امضا شده ميان بغداد و واشنگتن در حوزه اختيارات دولت عراق است و نقش پارلمان در اين ميان صرفا راي مثبت يا منفي دادن به آن است.

در ادامه اين بيانيه از دولت و ملت عراق خواسته شده است كه بدليل اقدامات نيروهاي آمريكايي در خاك عراق از واشنگتن درخواست غرامت كنند.

الذرب گفت: حتي اگر دولت عراق به تمديد توافقنامه امنيتي تن دهد، پارلمان با آن مخالفت خواهد كرد.

 

زمان انتشار : 1390-02-05