۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۲:۳۵ ب٫ظ

این یک بیداری اسلامی است که کشورها به پاخاسته اند و این باور در آنان پدید آمده که امروز زمان سکوت نیست و باید علیه چپاولگری ها خاموش نبود. وی درباره رخدادهای بحرین و علت لشکرکشی عربستان سعودی به این کشور گفت: تحولات بحرین به سمتی پیش می رفت که آل خلیفه طرح «هر نفر یک رأی» را بپذی

افشای علت لشکرکشی عربستان سعودی به بحرین

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان با شایعه پراکنی می خواهند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند تا ملت را وادار کنند، دست از ارزش ها و آرمان های نظام بردارند و به سراغ جهاد اقتصادی نروند.

محسن رضایی در سخنرانی پیش از خطبه  های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج اظهار داشت: کشور در صد سال گذشته، به ویژه در بیست سال اخیر، راه های گوناگونی که دنیا برای شکوفایی اقتصاد خود، در پیش گرفته بود، الگو  قرار داد؛ اما سرانجام این راه ها نتوانست ایران را در رسیدن به اقتصادی پویا و تحقق آرمان های ملت ایران یاری کند.

وی افزود: در پنج سال گذشته، به دستور مقام معظم رهبری، ارایه نقشه راه اقتصاد که سرآغاز آن چشم انداز 1404، سیاست اصل 44 قانون اساسی و نیز ارایه سیاست کلی سرمایه گذاری و سپس هدفمند شدن یارانه ها بود، توانست راهی جدید را برای پیمودن اقتصادی شکوفا میسر کند.

رضایی با اشاره به اینکه با گذشت سی سال از انقلاب، ایران ثابت کرده است که جهاد سیاسی ایران، منجر به براندازی حکومت طاغوت شده است، گفت: پیگیری جدی نقشه راه اقتصادی، می تواند افزون بر رشد اقتصاد کشور، عدالت اقتصادی را به همراه داشته باشد و در امسال نیز که به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، می توان یک انقلاب بزرگ محقق کرد.

وی با تأکید بر اینکه تفهیم جهاد اقتصادی به عهده نخبگان سیاسی است و برای رسیدن به آرمان های سال جهاد اقتصادی، باید از شعارزدگی پرهیز کنیم، گفت: امروز جای شعار دادن نیست، بلکه باید با برنامه ریزی و ارایه راهکارهای جدید و شیوه های نوین، کشور را در جهاد اقتصادی همراهی کرد و دولتمردان، مجلس، فعالان سیاسی و مردم نیز باید برای رسیدن به یک جهاد اقتصادی تلاش کرده و با وجود داشتن باورهای سیاسی گوناگون، کشور را همراهی کنند.

رضایی ادامه داد: از جمعیت بیش از هفتاد میلیونی کشور، تنها چهارده میلیون نفر در مجموعه افراد بالای شصت سال و کودکان زیر ده سال هستند، ولی این پرسش مطرح است که از مجموع نزدیک شصت میلیون نفر دیگر، چه تعداد از آنها به طور جدی کار می کنند؟!

وی با بیان این که دشمنان تلاش دارند با شایعه پراکنی جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، گفت: غربی ها پیشرفت نظام ایران را هدف قرار داده اند تا ملت را وادار کنند، دست از ارزش ها و آرمان های نظام بردارند و به سراغ جهاد اقتصادی نروند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود، به دستاوردهای ایران در خودکفایی دفاعی اشاره کرد و با بیان اینکه امروز ایران در پرتاب ماهواره، دستیابی به علوم و فنون دفاعی و انتظامی در سطح بین الملل و طراحی و ساخت موشک های دوربرد به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، گفت: توانایی دفاعی ایران در قرن 21 که دنیا صاحب تکنولوژی های نوینی است، به یک معجزه شبیه است و هیچ کشوری در جهان سوم نتوانسته در امر دفاع و ایجاد امنیت به اندازه ایران پیشرفت کند.

وی به رویارویی مستقیم ایران و آمریکا در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: آمریکا ایران را در کنار کشورهایی چون عراق و کره شمالی، محور شرارت معرفی کرده است و این مخالفت ها و شایعه پراکنی ها، به دلیل ترس آنها از حمله نظامی ایران نیست، بلکه آنان از نفوذ معنوی ایران می ترسند.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: آنها همچنین ایران را به داشتن سلاح های هسته ای محکوم می کنند و با ارایه قطعنامه های جدید، جمهوری اسلامی را در انجام فعالیت های تحقیقاتی مانع می شوند که این، خود یک توطئه ای بزرگ است تا مانع پیشرفت ایران و رسیدن به عدالت اقتصادی شوند.

محسن رضایی در ادامه به رخدادهای اخیر در شمال آفریقا و برخی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: این یک بیداری اسلامی است که کشورها به پاخاسته اند و این باور در آنان پدید آمده که امروز زمان سکوت نیست و نباید علیه چپاولگری ها خاموش نشست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت درباره رخدادهای بحرین و علت لشکرکشی عربستان سعودی به این کشور گفت: تحولات بحرین به سمتی پیش می رفت که آل خلیفه طرح «هر نفر یک رأی» را بر خلاف نظر آل سعود بپذیرد، ولی عربستان سعودی به محض آگاهی از این جریان، با چراغ سبز آمریکا، برای بحرین ضرب الاجلی را مشخص کرد و سپس در پوشش کمک به بحرین و با هدف خاموش کردن انقلابیون به این کشور لشکرکشی کرد.

آل سعود به آمریکایی ها گفته بود، اگر دمکراسی در بحرین تقویت شود، شیعیان عربستان هم به دنبال دمکراسی راه خواهند افتاد و بعد هم بقیه مردم عربستان همراهی خواهند کرد و حکومت سعودی سقوط می کند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هم این مسأله را پذیرفتند و گیتس، وزیر دفاع خود را برای اقناع آل خلیفه به بحرین فرستادند و پس از آنکه آل خلیفه با تهدیدهای آمریکا و عربستان ناچار شد به ارتش سعودی مجوز ورود بدهد، حاکمیت بحرین دچار چنددستگی شد و عده ای که مخالف ورود ارتش عربستان و کشتار مردم بحرین بودند، به روشنی مواضع خود را داخل حاکمیت آل خلیفه ابراز داشتند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03