۱۳۹۷/۰۸/۱۲
۷:۵۵ ب٫ظ

در میان مبارزان فلسطینی راهپیمایی بازگشت، گروه‌های مردمی مختلفی دیده می‌شوند که با رژیم صهیونیستی به مبارزه برخاسته‌‌اند؛ یکی از این افراد «محمود محمد عبدالعال» قاری ۲۲ ساله فلسطینی است که صدایی دلنشین دارد.

افشای چهره تل‌آویو با نوای قرآن

به گزارش الأمه:
 
راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) همزمان با «روز زمین» با طرح و پیشنهاد تعدادی از نویسندگان و متفکران فلسطینی آغاز شد و طولی نکشید که گروه‌های فلسطینی و در رأس آن‌ها حماس آن را به عنوان یکی از شیوه‌های مبارزه مسالمت‌آمیز برعهده گرفتند.
 
این راهپیمایی یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره ۲۱ هزار کیلومتر از اراضی فلسطین در ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ است که هر ساله ساکنان این مناطق در آن شرکت می‌کنند.
 
براساس آمار‌های منتشر شده تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیدند و هزاران نفر مجروح شدند.
 
در میان مبارزان فلسطینی راهپیمایی بازگشت گروه‌های مردمی مختلفی دیده می‌شوند که با رژیم صهیونیستی به مبارزه برخاسته و برای احقاق حقوق ملت خود تلاش‌های بسیاری انجام داده‌اند؛ یکی از این افراد «محمود محمد عبدالعال» قاری ۲۲ ساله فلسطینی است.
 

بنا به گزارش پایگاه خبری فلسطین آنلاین، از زمان آغاز مشارکت این قاری جوان فلسطینی در راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه، نظامیان اسرائیلی مستقر در سرزمین‌های اشغالی با وی مقابله و او را متوقف کرده‌اند. او برای دفاع از فلسطین تلاش می‌کند؛ سرزمینی که صاحبان اصلی‌اش را از آن محروم کرده‌اند صاحبانی که برای دفاع از سرزمینشان سینه‌های خود را در مقابل گلوله‌های اشغالگران قرار می‌دهند.

متوقف شدن او سبب شد که این آیه را بخواند: «الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ: همان كسانى كه [برخى از] مردم به ايشان گفتند مردمان براى [جنگ با] شما گرد آمده‏‌اند. پس از آن بترسيد و [لى اين سخن] بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نيكو حمايتگرى است.» (سوره آل عمران، آیه ۱۷۳)

نشر ویدئوی تلاوت در فضای مجازی
او حافظ کل قرآن است و صدای زیبایی دارد. بنابراین تصمیم گرفت با همه توانی که دارد با نشر ویدئوهایی از قرائت قرآن خود هنگام حضور در راهپیمایی‌های بازگشت، پیام فلسطینیان را به گوش جهانیان برساند. تمام چیزی که محمود محمد عبدالعال می‌خواهد این است که همه جهان جنایت‌های اشغالگران اسرائیلی ضد فلسطینیان را ببینند.

محمود عبدالعال نخستین قاری راهپیمایی بازگشت
 

گام نهادن عبدالعال در مسیر تلاوت قرآن و مبارزه با اسرائیل، سبب شد که بعد از انتشار ویدئوی تلاوت قرآن در راهپیمایی‌های بازگشت در شرق غزه به مقام نخست مسابقات قرائت قرآن در سطح جهان عرب دست یابد.

محمود محمد عبدالعال ۲۲ ساله از ساکنان منطقه «شجاعیه» در شرق غزه است. او در رشته فناوری اطلاعات گرایش سیستم‌های چندرسانه‌ای دانشگاه علوم کاربردی غزه تحصیل می‌کند و بعد از انتشار ویدئوهای تلاوت قرآن از او در راهپیمایی بازگشت به «قاری راهپیمایی‌های بازگشت» معروف شد.

محمود عبدالعال گفت: «به عنوان وظیفه ملی و به خاطر دفاع از سرزمینمان هر جمعه در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت می‌کنم. برخی از آیه‌های قرآنی را که مناسب رویدادهای موجود است برای قرائت انتخاب می‌کنم و آن‌ را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارم.»

 
مشارکت او در راهپیمایی‌های بازگشت منحصر به یک منطقه خاص به نام «ملكه» در فلسطین نیست، بلکه او در این راهپیمایی‌ها در سراسر مرزهای شرقی از شمال تا جنوب نوار غزه شرکت می‌کند.

حمایت خانواده
عبدالعال حفظ قرآن را از زمان کودکی شروع کرد و با تشویق خانواده به مراکز حفظ قرآن رفت و خانواده‌اش او را در مدارس حفظ قرآن ثبت‌نام کردند و او توانست حدود ۱۵ جزء از قرآن را حفظ کند. در دوره دبیرستان برای حفظ کل قرآن به اردوگاه قرآنی «تاج الوقار» در فلسطین رفت و از اینجا حرفه واقعی او شروع شد.

وی در ادامه افزود: بعد از اتمام دبیرستان به دانشکده مطالعات اسلامی رفتم، اما وضعیت اقتصادی خانواده‌ام مرا از ادامه درسم بازداشت. بنابراین مجبور به خانه‌نشینی شدم و بعد از مدت کوتاهی به رشته فناوری اطلاعات گرایش سیستم‌های چندرسانه‌ای تغییر رشته دادم.

محمود عبدالعال نخستین قاری راهپیمایی بازگشت
او زیبایی صدا را با گوش دادن دائم به صوت قاریانی همچون شیخ احمد العجمی، یاسر الدوسری، مشاری العفاسی و شیخ محمود الحصری کسب کرده است و حتی صدای آن‌ها را تقلید می‌کند. عبدالعال در چندین مسابقه از جمله مسابقه قرآن «المزمار الذهبی» در نوار غزه شرکت کرده و مقام اول را به دست آورده است و در مسابقات بین‌المللی بحرین در بین ۱۵ قاری برتر فلسطینی قرار گرفت.
 
درخشش در مسابقات

اوایل ماه اکتبر نیز مسابقه‌ای در سطح جهان عرب و با حضور هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در دبی برگزار شد. او نمی‌خواست در این مسابقات شرکت کند اما با اصرار دوستانش پس از گذشت یک هفته از آغاز مسابقات در آن شرکت کرد و خوش درخشید.

عبدالعال در این باره گفت: این مسابقه براساس ارزیابی زیبایی صوت از سوی داوران و تعداد بازدید‌کننده‌ها در شبکه‌های مجازی انجام شد و قرائت من که مربوط به یکی از ویدئوهای راهپیمایی بازگشت برای رساندن پیام فلسطینی‌ها به گوش جهانیان و شناساندن اتفاقات داخل غزه بود در طول یک هفته نیم ملیون بازدید‌کننده داشت. 

محمود محمد عبدالعال تنها به حفظ قرآن بسنده نکرده، بلکه به یادگیری احکام و تجوید قرآن نیز روی آورده است و در تعدادی از دوره‌های مقدماتی و پیشرفته قرائت شرکت کرد تا مدرکش را اخذ کند و به گواهی تعدادی از قاریان که به صوت او گوش داده‌اند صدایش بسیار عالی است.

این قاری فلسطینی پس از موفقیت‌هایش در زندگی قرآن که آن را وصف‌ناپذیر می‌داند در تلاش است نماینده فلسطین در جهان عرب و اسلام باشد. او برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی‌اش نیاز به حمایت دارد تا بتواند پیشرفت کند و قرائت کامل قرآن را با دستگاه‌های صوتی پیشرفته انجام دهد.

گزارش از سجاد معینی
 
 
منبع: ایکنا