۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۵:۴۹ ب٫ظ

جشنواره ابوظبی 2019، جزئیات نمایشگاه سالانه هنرهای زیبا که امسال با عنوان «افق‌های دور» برگزار می‌شود را اعلام کرد.

«افق‌های دور»؛ نمایشگاه هنرهای زیبا در جشنواره ابوظبی

 به گزارش الأمه:

این نمایشگاه در ماه‌های فوریه و مارس برگزار می‌شود. نمایشگاه مذکور برای اولین بار در خاورمیانه، مجموعه‌ای منحصر به فرد از آثار هنری را در معرض دید قرار می دهد که تاریخ نقاشی مناظر در اروپا را نشان می‌دهد. 

علاوه بر این برای اولین بار در خاورمیانه «کلکسیون شاهزاده‌های لیختن اشتاین» که یکی از مهمترین و معتبرترین کلکسیون‌های ویژه در اروپا و جهان است را عرضه می‌کند.

این نمایشگاه از 26 فوریه جاری تا 25 مارس 2019 در «مناره السعدیات» در جزیره «السعدیات» در ابوظبی از بازدیدکنندگان استقبال می‌کند.

در این نمایشگاه بیش از 70 اثر که طی 400 سال (قرن 15 تا قرن 19) توسط هنرمندان برجسته‌ای خلق شده ارائه می‌شود.

 آثار این هنرمندان در موزه‌های بزرگی مانند «لوور پاریس»، «پرادو مادرید»، «موزه ویکتوریا و آلبرت» لندن و موزه‌های بزرگ دیگر وجود دارد.

نمایشگاه هنرهای زیبا با عنوان «افق‌های دور» یک برنامه آموزشی برای مخاطبان خود ترتیب داده که آنها از این طریق می‌توانند در جلسات گفتگو، تورهای بازدیدکنندگان و کارگاه‌های نوآوری در خصوص الهام از آثار هنری عرضه شده، شرکت کنند.

جشنواره ابوظبی در چارچوب حمایت از هنرمندان هنرهای زیبای اماراتی، یک برنامه اقامت هنری برای 5 هنرمند اماراتی وابسته به «نگارخانه هنر امارات» از مجموعه فرهنگ و هنر ابوظبی تدارک دید که از طریق این اقامت بین‌المللی فرصتی منحصر به فرد برای بازدید از مؤسسه‌های هنری و فرهنگی در وادوز لیختن اشتاین، وین و اتریش فراهم شد تا بتوانند دانش هنری خود را توسعه داده و تجارب مختلف و منحصر به فردی را به دست بیاورند.

 

منبع: شرق الاوسط