۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۱۶ ق٫ظ

فلاحت‌پيشه با بيان اينكه امارات و برخي كشورهاي منطقه از پايگاه‌هاي نظامي بيگانه براي سركوب انقلابيون استفاده مي‌كنند، تأكيد كرد: منطقه خليج فارس را نمي‌توان بيش از حد با شرايط نظامي حفظ كرد

امارات برای سرکوب انقلابیون از پایگاه‌های نظامی آمریکا استفاده می‌کند

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه نماينده مردم اسلام آباد غرب و رئيس كميته روابط خارجي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، با بيان اينكه اماراتي‌ها هنوز تعديل يا تغييري در رفتارهاي خود نسبت به قبل نداده‌اند، گفت: آنها حتي با طرح يك سري از مسائل منطقه‌اي همانند نيروهاي سپر جزيره و استقبال بيش از حد از استقرار پايگاه‌هاي نظامي آمريكا و ناتو در منطقه به ضرر منطقه و خود عمل مي‌كنند.

وي افزود: در حال حاضر تنها ايران نيست كه نسبت به سياست‌هاي اماراتي‌ها معترض است بلكه برخي كشورهاي منطقه همانند عراق نسبت به اين سياست‌ها حساسيت دارند.

رئيس كميته روابط خارجي مجلس با تأكيد بر اينكه منطقه خليج فارس را نمي‌توان بيش از حد با شرايط نظامي حفظ كرد، اظهار داشت: در شرايط حاضر به همگان اثبات شده كه حفظ موقعيت كاملاً نظامي امروز خليج فارس، فقط با هدف تضمين منافع قدرت‌هاي خارج از منطقه صورت مي‌گيرد.

فلاحت‌پيشه ادامه داد: همه مقامات و كشورهاي منطقه كه در نظامي كردن خليج فارس به نفع منافع قدرت‌ها فعاليت مي‌كنند، بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند چراكه علاوه بر ايران، بسياري از كشورها هم نسبت به آن اعتراض دارند.

وي در ادامه تصريح كرد: امارات و برخي‌ كشورها عملاً يك بدعت تازه‌اي را مورد انقلاب‌هاي مردمي پايه‌گذاري كرده و براساس آن از پايگاه‌هاي نظامي غرب و بيگانه عليه مردم آزادي‌خواه منطقه استفاده مي‌كنند، مردمي كه فقط به دنبال آزادي هستند؛ اگر اين مسئله تبديل به يك بدعت شود، در آينده بايد شاهد تباني‌هاي بيشتري بين مستبدين منطقه و مستكبرين خارج از منطقه باشيم.

نماينده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس خاطرنشان كرد: اگر در گذشته وجود برخي افراد ‌مانند بن لادن و صدام عامل دعوت از بيگانگان براي حضور در منطقه بود، امروز ملت‌هاي منطقه خواستار خروج بيگانگان از كشورهاي‌شان هستند، مقامات و مسئولان اين كشورها هم بايد با مردم خود همراه شوند.

فلاحت‌پيشه در پايان تأكيد كرد: امروز برخي كشورهاي منطقه تصميم گرفته‌اند كه نيروهاي سپر جزيره را همانند ناتو در سراسر خاورميانه مستقر كنند و با استفاده از نظاميان بيگانه، عليه انقلاب‌هاي منطقه اقدام مي‌كنند، چنين اقدامي به هيچ‌وجه پسنديده نيست.

 

زمان انتشار : 1390-01-01