۱۳۹۷/۰۴/۱۳
۱۰:۵۲ ق٫ظ

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: حزب‌الله لبنان در خط مقدم جبهه مقاومت کشورهای اسلامی است و موزه ملیتای لبنان حافظ بخش مهمی از این مجاهدت‌ها است.

امضای تفاهم نامه میان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه ملیتای لبنان

به گزارش الأمه به نقل از ایسنا:

علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در  آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه ملیتای لبنان که در موزه دفاع مقدس برگزارشد، گفت: حزب الله لبنان در خط مقدم جبهه مقاومت کشورهای اسلامی و موزه ملیتای لبنان بی‌گمان حافظ بخش مهمی از این مجاهدت‌ها است.

در این مراسم شیخ علی ظاهر از موزه ملیتای لبنان هم طی سخنانی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از جبهه مقاومت به خصوص از لبنان تاکید کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌گمان یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین موزه‌های آسیا است و ما از تعامل و همکاری با آن کاملا استقبال می‌کنیم.

در پایان دو طرف در خصوص همکاری‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، نمایشگاهی، گردشگری، تبادل اسناد و اطلاعات تفاهم نامه را امضا و مبادله کردند.

موزه ملیتا در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان، تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از زمان ابتدای اشغال بیروت در سال ۱۹۸۲ و آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ تا جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ است.