۱۳۹۸/۰۱/۲۴
۳:۲۷ ب٫ظ

شماره‏‌های ۲ و ۳ از مجموعه‏ مجلدات سال هفتم مجله‏ علوم دينی «قم»، از سوی مرکز علوم دينی «قم» در بلگراد، پایتخت صربستان منتشر شد.

انتشار شماره‏‌های جدید مجله‏ «قم» در صربستان

به گزارش الأمه:

بدين ترتيب، از آغازين سال انتشار اين مجله مجموعاً ۱۶ شماره به زيور طبع آراسته شده است. مجله‏ علوم دينی «قم» از سال ۲۰۱۴ ميلادی رتبه علمی - پژوهشی «ام-۵۳» را از وزارت علوم جمهوری صربستان دريافت کرده است. این مجله نخستين مجله اسلام‏شناختی در کشورهای منطقه بالکان است که حائز رتبه‏ رسمی علمی ـ پژوهشی شده، در حالی که گزارش‏‌های ساليانه رتبه‏‌بندی مجلات علمی پژوهشی در کشور يوگسلاوی سابق از چند دهه‏ قبل رايج بوده است.

مجله‏ علوم دينی «قم» در همه‏ گزارش‏‌های ساليانه‏ وزارت علوم جمهوری صربستان بعد از سال ۲۰۱۴، رتبه‏ علمی پژوهشی خود را حفظ کرده است. در آخرين گزارش وزارت علوم صربستان، اعلام شده است که ۱۰ مجله‏ صربستانی در حوزه‏ فلسفه و الهيات حائز رتبه‏ی علمی ـ پژوهشی شده است که يکی از آن ۱۰ مجله، مجله‏ علوم دينی «قم» است.

برخی مجلات ديگر در اين ليست، قدمتی بيش از هفتاد سال دارند و از مراجع مهم علمی صربستان و بالکان در حوزه فلسفه و الهيات به حساب می‏آيند. مجله «قم» به اين معنا، جوان‏ترين مجله در ليست مذکور است.

 

منبع: ایکنا