۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۱۰:۲۹ ب٫ظ

این فصلنامه که توسط انتشارات لوموند به چاپ رسیده است، کشورهای عربی را که در چند وقت اخیر شاهد انقلاب بوده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتشار فصلنامه وزارت خارجه فرانسه با موضوع بهار عربی

انقلاب‌های عربی که با خود بهار عربی را به این سرزمین‌ها به بار آورده، نه تنها در خود کشورهای عربی مورد بحث و بررسی بوده است که نویسندگان و مولفان غربی را نیز به خود جلب کرده است. این بار وزارت خارجه کشور فرانسه این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

به نقل از سایت الشروق وزارت خارجه فرانسه فصلنامه اخیر مخصوص این وزارت را به موضوع بهار عربی اختصاص داده است. این فصلنامه که توسط انتشارات لوموند به چاپ رسیده است، کشورهای عربی را که در چند وقت اخیر شاهد انقلاب بوده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

طبق این گزارش درج شده در سایت الشروق وزارت مذکور در بیانیه‌ای درمورد فصلنامه مورد نظر صحبت کرد و گفته است که این فصلنامه انقلاب‌های مردمی را که به شکل درست در کشورهای عربی صورت گرفته است را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمام انقلاب‌های اخیر جهان عرب را در کشورهای مصر، تونس، یمن، سوریه و لیبی را در برمی‌گیرد. این انقلاب‌ها همگی با خود بهار عربی را به این کشورها و سرزمین‌های عربی آورده است و در پی این بهار عربی تغییراتی روی داده است که دموکراسی و آزادی مردم این سرزمین از یوغ استبداد را به همراه داشته است.

این بیانیه در ادامه توضیح داده است که در این فصلنامه بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که به موضوع دیپلوماسی اروپا و موضوعات اروپائی اختصاص یافته است.

فصلنامه لوموند هر سه ماه یک‌ بار توسط وزارت خارجه فرانسه به چاپ می‌رسد و هدف از چاپ آن آشنایی با مسائل بین المللی مانند آشفتگی‌ها و یا استقرار امنیت در کشورهای مختلف جهان است. 

 

زمان انتشار : 1391-02-12