۱۳۹۸/۰۵/۲۶
۹:۳۷ ق٫ظ

کاشفی خوانساری از فراخوان انتشار مجموعه مقالات درباره ادبیات کودک و نوجوان افغانستان خبر داد.

انتشار مجموعه مقالات نقد و تحلیل ادبیات کودک و نوجوان افغانستان در ایران

به گزارش الأمه:

سید‌علی کاشفی‌خوانسازی نویسنده، از فراخوان گردآوری مقاله برای انتشار کتابی درباره نقد وبررسی ادبیات کودک و نوجوان افغانستان خبر داد و گفت:  انجمن نویسندگان کتاب کودک و نوجوان تیرماه سال جاری همایشی با عنوان «همدلی و همزبانی» را ویژه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان برگزار کرد. در امتداد برگزاری این همایش‌‌، حالا قرار است مجموعه مقالاتی درباره ادبیات کودک و نوجوان افغانستان تدوین شود.

وی ادامه داد:‌ این مقالات به کوشش بنده و حسن نوروزی نویسنده افغانستانی تدوین و منتشر خواهد شد،‌ کلیه نویسندگان فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان چه ایرانی و چه افغانستانی و ... می‌توانند مقالات‌‌، نقد،‌ یادداشت و خاطرات خود را ارسال کنند.

این نویسنده هدف از تدوین چنین مجموعه‌ای را چنین عنوان کرد: هدف ما بررسی، مستندسازی، نقد و تحلیل ادبیات کودک و نوجوان افغانستان است.قطعاً نویسنده‌های ادبیات کودک که ساکن ایران یا افغانستان هستند‌، مهاجران افغانستانی در کشورهای مختلف از هند و پاکستان گرفته تا اروپا و امریکا فعالیت‌هایی برای کودکان دارند و آثاری را متتشرمی‌کنند که هیچ‌گاه شاید چنین نگاهی به این آثار نشده باشد.

کاشفی مهلت ارسال آثار را تا پایان شهریور اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ مجموعه مقالاتی درباره ادبیات کودک و نوجوان افغانستان منتشر نشده است،‌ در مطبوعات گهگاه و پراکنده آثاری منتشر شده است، هم‌چنین کتابی درباره تاریخ ادبیات افغانستان منتشر شده که در ایران نیز بازنشر شده است.

 

منبع: تسنیم