۱۳۹۸/۱۰/۲۳
۷:۴۶ ق٫ظ

مقاله «سلیمانی(سردار سلیمانی)؛ فراتر از خشم ایران» در پی محکومیت ترور شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در روزنامه‌های کثیر الانتشار نیجریه منتشر شد.

انتشار مقاله «سلیمانی؛ فراتر از خشم ایران» در نیجریه

به گزارش الأمه:

طی روزهای پس از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش بیشتر رسانه‌های نیجریه به نقل از خبرگزاری‌های بین‌المللی به پوشش خبری این واقعه پرداختند و البته تفاسیری نیز از این واقعه دردناک را که برگرفته از رسانه‌های بین‌المللی بود، منتشر کردند.

مقاله «سلیمانی فراتر از خشم ایران» به قلم چارلز اونونایجی، چهره معروف رسانه‌ای این کشور در پنج روزنامه سراسری و کثیرالانتشار نیجریه به نامه‌های نیشن، پانچ، دیس دی، ونگارد و پیپلز دیلی منتشر شد.

در این مقاله آمده است: دولت آمریکا هدف از این ترور را تأمین امنیت برای منطقه و سربازان آمریکایی اعلام کرد، اما وزیر خارجه آمریکا بلافاصله پس از این عمل جنایتکارانه به دیپلمات‌های آمریکایی در عراق دستور داد این کشور را ترک کنند که این نشان‌دهنده بدتر شدن شرایط امنیتی پس از ترور ژنرال سلیمانی است. جالب اینکه بیشتر سیاستمداران از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و البته از کشورهای مختلف جهان نیز این عمل ترامپ را محکوم کردند.

در بخشی دیگر از این مقاله تأکید شده است: حضور گسترده و چند میلیونی مردم ایران و عراق در تشییع و خاکسپاری ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس نشان داد تا چقدر سیاست ترور و بزدلانه آمریکا در منطقه مورد نفرت مردم است و می‌توان گفت ترامپ با ترور ژنرال سلیمانی بزرگ‌ترین خدمت را به گروه تروریستی داعش کرد و قهرمان مبارزه با تروریسم را از منطقه گرفت.

 

منبع: ایکنا