۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۵۲ ب٫ظ

اینک روشنفکران چه کمکی می‌توانند به این انقلاب کنند تا این انقلاب به سلامت از چنگال‌های استبداد بیرون بیاید و البته در دام استبداد دیگری گرفتار نیاید.

انقلاب مصر به روشنفکران نیاز دارد

روزنامه اینترنتی الاهرام با درج مطلبی با عنوان انقلاب مصر به روشنفکران نیاز دارد، در باب نقش روشنفکران در شکل‌گیری این انقلاب مردمی سخن گفته است و به مرحله بسیار حساسی که مصر در آن به سر می‌برد اشاره دارد. مرحله‌ای که توام با شک و نگرانی نسبت به محقق شدن و یا محقق نشدن آرمان‌های این انقلاب و در عین حال امید و آرزو نسبت به آینده‌ای بهتر است. مردم یعنی همان کسانی که انقلاب را شکل دادند اینک و در این برهه از زمان امیدوارند به خواسته‌های خود دست یابند اما این باعث نمی‌شود که آن‌ها آسوده خاطر و بی‌دغدغه باشند.

در این مقاله که توسط احمد عبدالمعطی حجازی نوشته شده است، نویسنده از خوانندگان این روزنامه می‌پرسد که آیا زمان آن فرارسیده است که دموکراسی مورد نظر مردم مصر پایه‌گذاری و ساخته شود؟

نویسنده مقاله به سال‌های خفقان، ترس و سرکوب حسنی مبارک اشاره می‌کند و بار دیگر می‌پرسد عکس‌العمل این مردم در برابراین تغییرات چه خواهد بود؟ مردمی که سال‌ها با فقر و بی‌سوادی زندگی کرده‌اند اینک در این فضای مشوش و آَشفته که دروغ و حقیقت با یکدیگر سخت آمیخته شده است چگونه مواجه خواهند شد؟ آیا این مردم توان شناخت اصحاب درستی �

 

زمان انتشار : 1391-02-10