۱۳۹۷/۰۵/۰۳
۱۱:۱۹ ق٫ظ

اعظم خطیب مدیر سازمان اوقاف اسلامی فلسطین در بیت المقدس اشغالی طی سخنانی علیه حفاری های اسرائیل در مسجدالاقصی هشدار داده و نسبت به فروریختن سنگ های دیواره شهر قدیمی بیت المقدس ابراز نگرانی کردند.

اوقاف فلسطین درباره حفاری های اسرائیل در زیرزمین مسجدالاقصی هشدار داد

به گزارش الأمه به نقل از حوزه:

 سازمان اوقاف اسلامی فلسطین در بیت المقدس اشغالی در جدیدترین کنفرانس خبری علیه حفاری های رژیم غاصب اسرائیل در مسجدالاقصی هشدار داد.
اعظم الخطیب مدیر اوقاف گفت: اسرائیل به طور مخفیانه در حال انجام عملیات حفاری در زیر موزه اسلامی مسجدالاقصی در بخش غربی محوطه این مکان مقدس است. هدف اصلی رژیم صهیونیستی از این حفاری ها ایجاد  اتصال میان دو تونل کنده شده در بخش قدیمی بیت المقدس و زیر مسجدالاقصی به ویژه با قصر اموی در زیر موزه اسلامی می باشد.
وی گفت: ما این مسائل را بسیار جدی تلقی می کنیم و به شدت نگران هستیم.
خطیب از یونسکو و دولت اردن که متولی اماکن مقدس مسلمانان در بیت المقدس می باشد خواست بر آنچه که اسرائیل درزیر مسجد انجام می دهد نظارت داشته باشند چرا که ممکن است این اقدامات منجر به آسیب زدن به ساختارو پایه های مسجدالاقصی شود.
براساس گزارش های رسیده، در روز دوشنبه یک سنگ بزرگ از بخش شمال غربی دیوارشهر قدیمی بیت المقدس به پایین سقوط کرد و مقامات اوقاف هشدار داده اند که علت اصلی این اتفاق حفاری های اسرائیل بوده و سنگ های دیگر نیز ممکن است فرو بریزند.
مقامات صهیونیستی منطقه سقوط این سنگ را که نزدیک به دروازه مراکشی می باشد محاصره کرده و حاضر به ارائه هیچ گونه اطلاعاتی در این رابطه نیستند.