۱۳۹۷/۰۹/۱۳
۱:۴۵ ب٫ظ

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همكاري رایزني فرهنگی ايران در بغداد، فعاليت‌هاي عملي خود براي توسعه تعاملات و همكاري‌هاي علمي در حوزه علوم پزشكي و بهداست عمومي در عراق را آغاز كرد.

ایران و عراق در حوزه آموزش پزشکی و بهداشت عمومی همکاری می‌کنند

به گزارش الأمه:

اعضاي هیأت دانشگاه علوم پزشکی تهران با رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد دیدار كردند. در اين ديدار همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی این دانشگاه با طرف عراقی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

در این دیدار که نفیسی، ريیس دانشکده پزشکی، نیک‌بخت، ريیس دانشکده پرستاری، سادات‌ابراهیمی، ريیس دانشکده داروسازی، اکبری‌ساری، ريیس دانشکده بهداشت و نوروزی، مشاور ريیس دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند، تعاملات و گسترش همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های عراق و هم چنین تأسیس شعبه این دانشگاه در کشور عراق، مورد بررسی قرار گرفت.

 

نفیسی، ريیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به تحصیل بیش از 230 دانشجوی عراقی در اين دانشکده بیان كرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران در  راستای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی خود آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و آموزشی عراق دارد و تأسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در اين كشور، گام بسیار مؤثری در این زمینه به شمار می‌رود.

 

اکبری‌ساری، ريیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران هم ضمن معرفی این دانشکده، گفت: دانشکده بهداشت با سابقه 50 ساله خود نقش مؤثری در زمینه‌هایی چون پیشگیری از بیماری و بهداشت محیط و کار داشته است. بر اين اساس و با توجه به اینکه موضوع بهداشت یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور عراق به شمار می‌رود، دانشکده بهداشت آمادگی دارد تا با هماهنگی و همکاری طرف عراقی در راستای بهبود سطح بهداشت در عراق گام بردارد.

 

عباس نوروزی، مشاور ريیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به سفر سه ماه قبل ريیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به کشور عراق، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای اجرایی ساختن تفاهمنامه‌های منعقده شده با دانشگاه‌ها و نهادهای علمی عراق و همچنین پیگیری تأسیس شعبه این دانشگاه در این کشور، تصمیم گرفت هیأتی از رؤسای دانشکده‌های خود را برای عملیاتی كردن همکاری‌های علمی ـ آموزشی به کشور عراق اعزام كند.

 

وي افزود: این امر نمایانگر عزم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای گسترش تعاملات خود با طرف عراقی است.

 

در ادامه اين ديدار حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد، با اشاره به وجود پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و علمی میان دو ملت ايران و عراق بیان كرد: وجود تقارب فرهنگی و همچنین نزدیکی جغرافیایی موجب شده تا بسیاری از دانشجویان عراقی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کنند.

 

وي افزود: در حال حاضر بیش از 4 هزار دانشجوی عراقی در ایران در حال تحصیل هستند که با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان در صورت توجه و اهتمام این میزان قابل افزایش به دو برابر میزان کنونی است.

 

رایزن فرهنگی کشورمان سپس با اشاره به تعاملات دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرف عراقی، خواستار گسترش همکاری‌های علمی ـ آموزشی این دانشگاه با دانشگاه‌های عراق و همچنین برگزاری دوره‌های  آموزشی کوتاه‌مدت کاربردی ویژه پزشکان و پرستاران عراقی شد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد