۱۳۹۷/۰۹/۲۸
۴:۴۰ ب٫ظ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو گفت: کتاب‌ زیربنای فرهنگ و موجب بالندگی جوامع است؛ از این رو باید در جهت ترجمه و انتشار آثار فاخر فارسی به زبان بوسنیایی اهتمام ورزید.

سفیرایران:

باید به انتشار آثارفارسی به بوسنیایی اهتمام ورزید

به گزارش الأمه:

محمود حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با ناشران ایرانی و بوسنیایی به اهمیت کتاب و تاثیرات آن در توسعه روابط فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.
وی تصریح کرد: ارائه هر چه بیشتر آثار ایرانی در نمایشگاه کتاب سارایوو موجب آشنایی عمیق تر مردم بوسنی و هرزگوین با فرهنگ ایرانی می شود.
سفیر کشورمان افزود: مشترکات بسیاری میان ملت ایران و بوسنی وجود دارد و شخصیت های برجسته ای چون 'فوزی موستاری' و 'سودی بوسنوی' در حوزه ادبیات نمونه هایی از این اشتراکات محسوب می شوند.
حیدری گفت: انتشار کتاب و کتاب خوانی در فرایند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع نقش مؤثری دارد و بدون آن ‌توسعه و پیشرفت مطلوب به دست نمی آید. 
'کاظم ذوقی بارانی' مدیر موسسه علمی- پژوهشی «ابن سینا» در سارایوو نیز در این نشست با ارائه گزارشی از حضور در نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو گفت: کتاب های جدید این موسسه ازجمله کتاب 'اسلام در هویت فرهنگی اروپا' تالیف دکتر رشید حافظ اویچ با استقبال زیادی همراه شده است. 
وی افزود: حضور نویسندگان و مترجمان کتاب های منتشر شده در گفت و گو با مخاطبان در غرفه موسسه ابن سینا در نمایشگاه کتاب زمستانی سارایوو موجب حضور قابل توجه جوانان در این غرفه شد. 
در چهاردهمین نمایشگاه زمستانی کتاب سارایوو ناشران و موسسات مطالعاتی از کشورهای بوسنی و هرزگوین، صربستان، جمهوری کرواسی و مونته نگرو در محل نمایشگاه کالگیوم آرتیستیکوم اسکندریه در پایتخت بوسنی و هرزگوین آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.
این نمایشگاه تا (24 دسامبر \ 3 دی) برای عموم بازدیدکنندگان دایر است.

 

منبع: ایرنا