۱۳۹۷/۰۶/۲۰
۱۲:۴۵ ب٫ظ

شب گذشته هم‌زمان با آغاز ماه محرم، پرچم سرخ امام حسین(ع) در مراسمی با حضور پرشور زائران حسینی رنگ عزا گرفت و نوای «لبیک یا حسین» در کربلا طنین‌انداز شد.

برافراشتن پرچم عزا بر گنبد حرم سیدالشهدا(ع)+فیلم

به گزارش الأمه:

 مراسم تعویض پرچم سرخ گنبد بارگاه امام حسین(ع) و بر افراشتن پرچم سیاه به مناسبت آغاز ماه محرم الحرام شب گذشته با حضور پرشور زائران حسینی برگزار شد.

 


در این مراسم پرشور پس از عزاداری برای سالار شهیدان، پرچم سیاه عزا بر روی گنبد حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نصب شد و بسیاری از زائران با سردادن لبیک یا حسین خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده کردند.

 

به گفته مسؤولان عتبه حسینیه(ع) مراسم عزاداری امام حسین(ع) از اول ماه محرم تا روز سیزدهم این ماه ادامه دارد و برای برقراری امنیت نیروهای امنیتی و خودروهای نجات علاوه بر مرزهای شهر کربلا در سایر نقاط نیز مستقر هستند تا امنیت زائران را تأمین کنند.  همچنین نیروهای امدادی در مسیر استقرار داشته و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها برای مداوای بیماران آمادگی کامل دارند.

 

در بین‌الحرمین نیز زائران بسیاری حضور داشتند به طوری که حتی به سختی امکان ورود به بین‌الحرمین وجود داشت به همین دلیل بسیاری از زائران به ویژه بانوان از فضای اطراف حرمین شریفین این مراسم را نظاره‌گر بودند.

 

در ادامه فیلم‌ مراسم تعویض پرچم امام حسین(ع) را مشاهده می‌کنید؛

 

 

منبع: فارس