۱۳۹۷/۱۱/۱۳
۳:۰۶ ب٫ظ

در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، محفل شعر انقلاب دیروز ۱۱ بهمن‌ماه در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر کویته پاکستان برگزار شد.

برپایی محفل شعر انقلاب در پاکستان

به گزارش الأمه:

دراین محفل، شعرای نوجوان و جوان در کنار پیشکسوتان خود همچون سرور سودائی، صدف چنگیزی، عمر گل عسگر و . . اشعار خود را با مضامین امام خمینی (ره)  و انقلاب در قالب قصیده و غزل و به زبان های اردو، براهویی و فارسی خواندند. 
در ادامه عقدائی، مسئول خانه فرهنگ ایران در کویته پاکستان، در سخنانی ضمن تشریح دستاوردهای ۴ دهه از پیروزی انقلاب، عنوان کرد: ایران تا قبل از انقلاب یکی از واردکنندگان عمده در همه زمینه‌ها بوده، اما پس از انفلاب علی‌رغم جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و همه سختی‌ها، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با اعمال سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم و از همه مهمتر، ایمان به توانایی نیروهای جوان و متخصص، و اینکه ما می‌توانیم، توانستند در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، فضایی ورود کرده و هم اکنون نه تنها وارد کننده نیست، بلکه جزو کشورهای برتر جهان در عرصه‌های مختلف است. 

وی در پایان سخنان خود شعر دعوی اخلاص از امام خمینی (ره) را برای حاضرین خواندند که بسیار مورد توجه و تحسین قرار گرفت. 
در این محفل شعرخوانی، حدود ۳۰ نفر از شعرای بنام کویته همچون دکتر بنگلزئی، پروفسور صدف چنگیزی، سرور سودائی، محمد نبی حجازی،  محمد رفیق کمبو و . . .  حضور داشتند. 
دراین مراسم جزوه تهیه شده از دستاورد های چهل ساله انقلاب که به زبان اردو ترجمه شده بود بین مهمانان توزیع شد که حاضر از موفقیت ایران در عرصه‌های مختلف ابراز شگفتی کردند.

برپایی محفل شعر انقلاب در «کویته» پاکستان
 
 
منبع: ایکنا