۱۳۹۹/۰۲/۱۶
۵:۲۱ ب٫ظ

با موافقت وزارت اوقاف سوریه، برگزاری نماز جمعه در این کشور از نیمه رمضان با حفظ موازین بهداشتی از سر گرفته می‌شود و بر این اساس، این هفته نماز جمعه در حرم حضرت زینب (س) برپا می‌شود.

برپایی نماز جمعه در سوریه از سر گرفته شد/ غربت حرم در ایام کرونا

به گزارش الأمه:

پس از شیوع کرونا در سوریه، حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در دمشق نیز بسته و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی حتی برپایی نماز جمعه متوقف شد.

اکنون با عادی شدن وضعیت در سوریه، وزارت اوقاف این کشور برپایی نماز جمعه با رعایت موازین بهداشتی را مجاز اعلام کرده است. بر همین اساس برپایی نماز جمعه در سوریه از جمعه ۱۵ رمضان از سرگرفته می‌شود و در مصلای حرم حضرت زینب (س) نیز پس از حدود ۳ ماه توقف به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از سر گرفته می‌شود.

وزارت اوقاف سوریه شروط برپایی نماز جمعه را رعایت فاصله، استفاده از ماسک، عدم اجازه ورود افراد مشکوک به بیماری و همچنین کاهش زمان خطبه‌ها تا ۱۰ دقیقه عنوان کرده است.

علاوه بر این، اماکن مقدس تنها برای برپایی نماز جمعه باز خواهد بود و سایر برنامه‌های فرهنگی و عبادی حتی نمازهای جماعت روزانه همچنان در سوریه ممنوع است. همچنین درهای ورودی به سمت ضریح حضرت زینب (س) بسته خواهد بود و امکان زیارت آن حضرت وجود ندارد.

در ادامه فیلمی از حال و هوای حرم حضرت زینب (س) همزمان با شیوع کرونا و خالی بودن این آستان در روز رحلت حضرت خدیجه (س) را مشاهده می‌کنید.

منبع: فارس