۱۳۹۷/۰۲/۱۵
۲:۰۸ ب٫ظ

سیزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 با حضور رایزن و وابسته فرهنگی و جمع دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی برگزار شد .

سیزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق

برگزاری سیزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق در محل مرکز مطالعات ایران شناسی سوریه

سیزدهمین نشست دوستداران زبان فارسی روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1397  با حضور رایزن و وابسته فرهنگی و جمع دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی برگزار شد . در این نشست ابتدا آقای تسخیری وابسته فرهنگی ضمن خوشامدگویی به حاضرین و تبریک عید نیمه شعبان ، از فارسی دوستدان خواست طبق روال گذشته سخن بگویند و همه سعی کنند صحبت نمایند چون هدف از این نشست ها تقویت توانمندی صحبت کردن به زبان فارسی است . حتی غلط صحبت کردن و اشتباه در تلفظ کلمات ، به بهبود و اصلاح صحبت کردن کمک می نماید .    

 

سپس حاضرین طبق روال این نشست ها شروع به صحبت کردند و طی آن برخی خاطره تعریف نمودند ، برخی داستان کوتاه بیان کردند و بعضی ها شعر خواندند . در میان صحبت ها ، حاضرین با یکدیگر گفتگو نیز می کردند. خانم هیلانه عطاالله شاعر و ادیب سوری و عضو اتحادیه نویسندگان و ادبای عرب و فارسی آموز دوره های آموزش زبان فارسی رایزنی ، برای نخستین بار یکی از اشعار خود در مورد عشق به دمشق و میهن را به فارسی ترجمه کرده و برای حاضرین قرائت نمود و مورد تشویق قرار گرفت . این اقدام ایشان بیانگر تأثیر این نشست ها در افزایش انگیزه فراگیری زبان فارسی و ارتقای توانمندی در مهارت های زبان فارسی می باشد . دوستداران زبان فارسی برای حضور فعال و با آمادگی در این نشست ها ، متناسب با علاقه خود، متون فارسی اعم از شعر، داستان کوتاه، ضرب المثل و ... را مطالعه و یادداشت می کنند و در نشست قرائت می نمایند که به ارتقای زبان فارسی آن ها کمک می نماید . 

 

 در بخش پایانی نیز دو تن از دوستداران زبان فارسی ، نمایش کوتاهی را از دیدار دو دوست در خیابان و گفتگو در مورد این که کجا می خواهند بروند و چه می خواهند بخرند ، اجرا نمودند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت .

در پایان نشست ، آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و این که نشست آینده احتمالاً در آخرین روز ماه شعبان برگزار خواهد شد بر برگزاری نشست و حضور دوستداران زبان فارسی تأکید کرد که حاضرین بر حضور خود تأکید نم.ودند . همچنین توافق شد در ماه مبارک رمضان نیز نشست برگزار شود .