۱۳۹۷/۱۰/۲۴
۱۲:۲۶ ب٫ظ

نظر به برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت های فارسی (سامفا) برای نخستین بار در خارج از کشور و معرفی اربیل بعنوان یکی از مراکز برگزار کننده آزمون در اقلیم کردستان عراق، جلساتی در همین راستا در دانشگاه صلاح الدین تشکیل شد.

برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت های فارسی

به گزارش الأمه:

نظر به برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت های فارسی (سامفا) برای نخستین بار در خارج از کشور و معرفی اربیل بعنوان یکی از مراکز برگزار کننده آزمون در اقلیم کردستان عراق، جلساتی در همین راستا با حضور نماینده دانشگاه فردوسی مشهد آقای دکتراحسان قبول و دکتر احمد دزه یی ریاست دانشگاه صلاح الدین و همچنین دکتر عاطف ریاست دانشکده زبان فارسی و وابسته فرهنگی در اربیل عراق در دانشگاه صلاح الدین تشکیل و پیرامون مسائل مربوط به برگزاری آزمون سامفا بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه نیز ضمن بازدید از محل برگزاری آزمون سامفا در دانشکده زبان صلاح الدین و بررسی امکانات موجود در دانشکده، نحوه برگزاری آزمون نیز مورد بررسی قرار گرفت که به اختصار حضورتان ارسال می گردد:

-       مکاتبه با وزارت علوم اقلیم کردستان و اداره روابط خارجه  و اطلاع رسانی به مراکز آموزشی و دانشگاه ها و موسسات.

-       ثبت نام از شرکت کنندگان آزمون سامفا (37 نفر) درخانه فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل.

-       تشکیل کارگروه آزمون سامفا با حضور وابسته فرهنگی در ابیل عراق ،دکتر نجاتیان مدرس زبان فارسی و نماینده دانشگاه فردوسی مشهد در اربیل و آقای مرادلو مدیر مجتمع آموزشی  ایرانیان در اربیل عراق.

-       تشکیل کارگروه آزمون سامفا به ریاست دانشکده زبان دانشگاه صلاح الدین و جمعی از اساتید دانشکده زبان فارسی.

-       حضور شرکت کنندگان در کلاس های توجیهی یک روز قبل از برگزاری آزمون سامفا در محل سالن اصلی امتحانات در دانشکده زبان و آشنایی در مورد چگونگی برگزاری آزمون سامفا.

-       همکاری اساتید گروه زبان فارسی دانشکده زبان صلاح الدین در برگزاری آزمون شفاهی سامفا.

آزمون سامفا ساعت 30/8 صبح جمعه به تاریخ 28 دی ماه سال جاری و با همکاری دانشگاه صلاح الدین، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می گردد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد