۱۳۹۷/۰۷/۰۷
۸:۳۶ ب٫ظ

آيين رونمایی از کتاب دو جلدی «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» در مقر اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق برگزار شد.

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» در دمشق آ

به گزارش الأمه:

 در اين آيين ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نضال الصالح، ريیس اتحادیه نویسندگان سوریه، نمایندگان رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری و جمعی از نویسندگان مقالات این کتاب حضور داشتند.

در ابتداي این مراسم حسن حمید، معاون اتحادیه نویسندگان سوريه روند تهیه کتاب را شرح داد و ضمن معرفی عمومی نویسندگان مقالات که از اندیشمندان، اهل قلم، اساتید دانشگاه و چهره‌های سرشناس رسانه‌ای سوريه هستند، گفت: تمام نویسندگان مقالات با اطلاع از موضوع بدون درنگ با نوشتن مقاله موافقت کردند و با انگیزه‌ای دو چندان و به عنوان انجام وظیفه در راستای تخصص خود در مورد حضور و ایفای نقش ایران در سوریه در دفاع از ملت و نظام و مقابله با تروریسم و توطئه استکبار و صهیونیست‌ها، مطالب خود را نوشتند.

وی در ادامه با بیان اهمیت تهیه و توزیع این کتاب در مستندسازی و تأمین منبع و مرجعی برای افکار عمومی و آیندگان، افزود: این نخستین کتاب در نوع خود است که به موضوع حضور و ایفای نقش ایران در سوریه پرداخته است و باید در این زمینه باز هم کار کرد.

سپس نضال الصالح، ريیس اتحادیه نویسندگان سوریه با بيان سخنانی گفت: این کتاب به مثابه تشکر اهل قلم و اصحاب اندیشه و نویسندگان سوري از جمهوری اسلامی ایران است که جوانمردانه در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد؛ و اگر نبود این پشتیبانی و ایثار جمهوری اسلامی ایران، سوریه نمی‌توانست مقابل حجم عظیم توطئه و هجوم همه‌جانبه نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای ایستادگی کند.

وي افزود: ایران الگوی جدیدی در روابط بین‌الملل ارايه کرد و وفاداری و جوانمردی در روابط با همپیمانمان را نشان داد و در این راه خون ایرانی و سوری در هم آمیخت تا صحنه‌هایی بدیع از فداکاری و وفاداری را بیافریند.

پس از آن ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم با اشاره به اصول، مبانی و اهداف انقلاب اسلامی به تحلیل چرایی ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه پرداخت و تأکید كرد: همان كساني كه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران مخالفت و دشمنی کردند، در توطئه علیه سوریه دست دارند.

سفیر كشورمان در بخش دیگري از سخنانش تصمیم و اراده رهبری و ملت سوریه برای ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ و توطئه علیه اين كشور را قابل تقدیر دانست و آن را یکی از دلایل و انگیزه‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور و ایستادگی در کنار دولت و ملت سوریه برشمرد.

وی در ادامه تأکید كرد: توطئه محدود به سوریه و سرنگونی نظام حاکم در سوریه نبود و نقشه فراتر از جغرافیای سوریه بود.

ترکابادی در پايان درباره انتشار اين کتاب گفت: ضرورت داشت موضوع حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه به شکل منبع و مرجع حفظ شود؛ نه فقط به عنوان مقالات و تحلیل‌ها و خاطرات بلکه به عنوان حقیقتی که نسل‌های آینده بر اساس آن مواضع خود را به شکل صحیح و در حمایت از حق بسازند.

در بخش دوم این برنامه تعدادی از حاضرین که عمدتاً نویسندگان مقالات کتاب بودند، انگیزه خود از نوشتن مقاله و این که چگونه و از چه جنبه‌ای به موضوع حضور ایران در سوریه پرداخته‌اند را شرح دادند.

 

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی