۱۳۹۷/۰۶/۳۱
۲:۰۵ ب٫ظ

روز دوشنبه 26 شهریور 1397 بیست و یکمین نشست دوستداران زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با حضور دوستداران زبان فارسی و فارسی آموزان و آقایان صالحی نیا رایزن فرهنگی ، ارمکان و حسن مصری مدرسین زبان فارسی برگزار گردید .

برگزاری بیست و یکمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق

به گزارش الأمه:

ابتدا آقای صالحی نیا ضمن خوشامدگویی به حاضرین ، از حضور خانم ها و آقایان تشکر کرد و افزود در این ایام شاهد مناسبت هایی در سوریه و ایران هستیم . در سوریه علاوه بر پیروزی های میدانی ، روز گذشته شاهد برگزاری انتخابات شهر و روستا بودیم که نماد دمکراسی و مشارکت مردم در اداره امور خودشان است . استقبال خوب مردم نیز حامل پیام مشروعیت نظام به جهانیان می باشد . در ایران هم ما با رودررویی بسیار سخت آمریکا مواجه هستیم . شرایط سختی را می گذرانیم ولی انشاءالله خطری ما را تهدید نمی کند . این ایام همچنین مصادف است با دهه اول محرم که حادثه عظیم عاشوراء در دل آن جا دارد . حادثه ای که تعلق به دین و مذهب خاصی ندارد بلکه یک تراژدی بزرگ انسانی و الهام بخش شخصیت ها و جنبش های بزرگ آزادیبخش و خط مقاومت می باشد .

سپس نشست با صحبت کردن حاضرین به زبان فارسی ادامه یافت و طبق روال معمول هر کدام از دوستداران زبان فارسی قطعات ادبی ، شعر ، خاطره و مطالب متنوعی که آماده کرده بودند را ارائه نمودند. اشعاری از شمس تبریزی ، سعدی ، سهراب سپهری ، شفیعی کدکنی و شهریار از جمله اشعاری بود که خوانده شد . در یک مورد نیز دو تن از حاضرین یک قطعه شعر نو را به دو زبان فارسی و عربی قرائت کردند .   

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_ دمشق