۱۳۹۸/۰۱/۲۶
۲:۲۱ ب٫ظ

دوره بهاره آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق ( دوره 97 ) روز سه شنبه 20 فروردین 1398 طی مراسم ویژه ای در مرکز مطالعات ایرانشناسی رایزنی با حضور فارسی آموزان و مدرسین زبان فارسی و آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی ، افتتاح گردید .

برگزاری مراسم افتتاحیه دوره بهاره آموزش زبان فارسی

به گزارش الأمه:

در این مراسم پس از توضیحات مسئول بخش آموزش زبان فارسی نمایندگی ، آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی طی سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به فارسی آموزان و ابراز خوشحالی از این که در جمع فارسی آموزان می باشد ، افزود از این که زبان فارسی را برای یادگیری انتخاب کرده اید ، خوشحالیم و برایتان آرزوی موفقیت می کنم .

در روند آموزش ، وظایفی بر عهده ماست مانند تأمین مدرسین با تجربه و توانمند ، تأمین منابع آموزشی و کمک آموزشی و فراهم آوردن تسهیلات و مشوّق ها و تلاش می کنیم به وظایف خود به خوبی عمل نماییم .

در مقابل ، فارسی آموزان نیز مسئولیت هایی دارند از جمله تلاش ، تمرکز و استمرار در یادگیری زیرا یادگیری زبان خارجی ، سخت و نیازمند تلاش است هر چقدر هم که مانند فارسی و عربی دارای اشتراکات باشند . طبعاً اشتراکات زبان فارسی با عربی از نظر حروف و مفردات و اصطلاحات و غیره ، مزیت و عامل کمک کننده برای فارسی آموزان محسوب می شوند ولی نباید تصور شود یادگیری فارسی ، آسان می باشد و نیاز به جدیت و صرف وقت و استفاده از وسایل کمک آموزشی ندارد .

رایزن فرهنگی در ادامه با بیان این که یادگیری زبان جدید ، دروازه ورود به دنیای جدیدی است افزود بسیاری از منابع علمی و فرهنگی تمدن اسلامی توسط دانشمندان ایرانی و به زبان فارسی نوشته شده است . همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رشد علمی و فناوری ایران که به نوعی نهضت علمی و در راستای احیای تمدن اسلامی می باشد ، منابع علمی متعددی توسط دانشمندان ایرانی به فارسی نوشته شده و می شود .

گذشته از این ها زبان فارسی در دنیا به زبان شعر و ادب و عرفان شناخته می شود و دیوان های اشعار بزرگ ترین شعرای ایران که معروفیت جهانی دارند با مضامین اخلاقی و عرفانی و نیز منابع دانشمندان ایرانی در فروع مختلف علوم انسانی به زبان فارسی می باشند که کلید باز شدن این گنجینه ، زبان فارسی است .

 

سپس خانم غزالی پور استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی و آقای فراس حلباوی مدرس زبان فارسی رایزنی و دانشگاه سخنانی در مورد ویژگی های زبان فارسی و تاریخچه و گستره آموزش زبان فارسی در سوریه ایراد کردند .

در پایان گواهی نامه فارغ التحصیلی تعدادی از فارسی آموزان همراه با هدایا توزیع گردید و آن ها نیز طی سخنان کوتاهی به بیان تجربه خود در یادگیری زبان فارسی پرداختند.

یادآور می شود در این دوره 109 نفر ثبت نام کرده اند که در مراحل نوآموز ، مقدماتی ، پیش میانی ، میانی ، فوق میانی ، ماهر (1) و ماهر (2) به یادگیری زبان فارسی می پردازند .

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق