۱۳۹۷/۰۹/۱۸
۸:۵۸ ب٫ظ

هفتصد و چهل و پنجمین مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مولانا جلال‌الدین بلخی رومی هم اکنون در قونیه (یکی از استان‌های ترکیه) در حال برگزاری است.

برگزاری مراسم بزرگداشت مولانا در ترکیه

به گزارش الأمه:

 مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت مولانا جلال‌الدین بلخی رومی از ۷ ـ ۱۷ دسامبر (۱۶ ـ ۲۶) آذرماه در استان قونیه ترکیه برگزار می‌شود.

محتوای اصلی مراسم امسال که هم اکنون در حال برگزاری است، «به وقت سلام» نام دارد. جمع بسیاری از علاقه‌مندان به مولانا و گردشگران داخلی و خارجی در مراسمی با نام «شب عروس» حضور پیدا می‌کنند.

اوزدال کاراحان، رئیس اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه در قونیه، درباره مراسم «شب عروس» گفت: شب عروس، یکی از مهم‌ترین مراسم‌هایی است که برای بزرگداشت مولانا برپا می‌شود. برگزاری آئین سماع، کنفرانس، اجرای تئاتر، نمایش و سه هزار برنامه مختلف دیگر، یکی از بخش‌های جنبی مراسم امسال به شمار می‌آید.

کاراحان همچنین بیان کرد: حدود ۸۰ درصد هتل‌ها و اماکن اقامتی شهر قونیه در طول هفته بزرگداشت مولانا، میزبان علاقه‌مندان به این مراسم هستند. امسال گردشگرانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی و همچنین شهرهای ازمیر، آنکارا و استانبول در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

یادآور می‌شود، همه ساله از ۱۰ تا ۱۷ دسامبر، مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود. این مراسم شامل آئین‌ها و مناسک خاصی است که گردشگران زیادی را برای تماشا به  سمت خود جلب می‌کند.

 

منبع: ایکنا