۱۳۹۷/۱۰/۳۰
۲:۳۶ ب٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران در مانیل در برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرائت قرآن در منطقه مرکزی فیلیپین همکاری می‌کند.

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران در فیلیپین

به گزارش الأمه:

رایزنی فرهنگی ایران در مانیل اعلام کرد: این مسابقات هفتم بهمن‌ماه سال جاری(۲۷ ژانویه ۲۰۱۹) در مسجد آبی فیلیپین برگزار خواهد شد و نمایندگانی از نقاط مختلف مانیل و منطقه مرکزی لوزون(Luzon) شامل ۱۷ منطقه و شهر در آن حضور خواهند داشت.

در همین راستا، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین با «سالسالونا»(salsaluna)، مدیرکل امور منطقه مرکزی کمیسیون امور مسلمین فیلیپین و مسئولان دارالقرآن حضرت محمد(ص)(درالقرآن مسجد آبی) این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار که به درخواست طرف فیلیپینی انجام شد، رایزن فرهنگی ایران در مانیل از کمیسیون امور مسلمین به خاطر حمایت‌ از فعالیت‌های رسمی دارالقرآن حضرت محمد(ص) و برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرائت قرآن قدردانی کرد.

وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران تمامی تلاش خود را برای بهتر برگزارشدن این مسابقات به کار می‌گیرد و به حمایت از برگزاری مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در فیلیپین ادامه خواهد داد.

برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ایران در فیلیپیننفر دوم از چپ: محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در دیدار با مدیرکل کمیسیون امور مسلمین فیلیپین

وی ابراز امیدواری کرد در آینده دارالقرآن دیگری که از سوی کمیسیون امور مسلمین فیلیپین پیشنهاد شده است، با حمایت ایران در مانیل احداث شود.

مدیرکل امور منطقه مرکزی کمیسیون امور مسلمین فیلیپین نیز به برگزاری مسابقات قرآن در کشور فیلیپین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مسابقات منطقه‌ای در حال برگزاری است و امیدواریم ماه آینده مسابقات منطقه مرکزی فیلیپین شامل استان بزرگ «لوزون» و کلان شهر مانیل با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در منطقه مرکزی مانیل با حضور مدرسه‌های علوم دینی و مدارس قرآنی آخر هفته که زیر نظر کمیسیون امور مسلمین فیلیپین فعال هستند، برگزار شده و ۱۲ نفر به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

سالسالونا در پایان گفت: از میان نفرات منتخب مسابقات منطقه مرکزی لوزون دو نفر در مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن که طی دو ماه آینده در دانشگاه دولتی فیلیپین(یو پی) برگزار خواهد شد، شرکت کرده و از بین برگزیدگان مسابقات مرحله کشوری نیز دو نفر به مسابقات بین‌المللی کشورهای مالزی و ایران اعزام خواهند شد.

 

منبع: ایکنا